۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی راه‌آهن بوشهر - شیراز استفاده می‌شود
معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور:

ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی راه‌آهن بوشهر - شیراز استفاده می‌شود

بوشهر- معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی و تکمیل راه‌آهن بوشهر - شیراز استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس خطیبی ظهر سه‌شنبه در بازدید از قطعات ۱۰-الف و ۱۰-ب پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از همه ظرفیت‌ها برای تامین مالی و اجرای این پروژه استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما طبق برنامه ششم توسعه موظف هستیم که مراکز عمده بار و ورودی و خوروجی کشور را به شبکه ریلی وصل کنیم. در ادامه اتصال راه‌آهن سراسری به بوشهر که از مبادی ورودی و خروجی کشور است این پروژه تعریف شده است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها ادامه داد:در این پروژه در برهه‌ای شرایط مشکل‌داری داشتیم و طی دو سال گذشته با پیگیری مسئولان و نمایندگان استان، پروژه شرایط بهتری را از نظر پیشرفت فیزیکی و تامین منابع پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کار اجرای پروژه راه‌اهن بوشهر - شیراز در قطعات ۱۰-الف و ۱۰-ب در حال اجام است که جزو سخت‌ترین قطعات این پروژه است و اگر این بخش تکمیل شود، کار با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

خطیبی ادامه داد: علاوه بر بودجه عمومی روش‌های دیگری برای تامین مالی پروژه دنبال می‌شود. فاینانس را به خاطر شرایط تحریم نتوانستیم دنبال کنیم ولی در قالب بازار سرمایه این پروژه دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد:اعتقاد داریم که سال ۱۴۰۰ یکی از راه‌آهن‌هایی که مورد توجه ویژه است و در اولویت ساخت است پروژه راه آهن بوشهر - شیراز خواهد بود. ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه سال آینده این طرح است و توجه ویژه‌ای داریم و از این به بعد شرایط خیلی بهتری را در این پروژه خواهیم داشت.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها  گفت: برای کل ۴۵۰ کیلومتر پروژه موضوع فاینانس از خارج نشده است و مذاکرات فشرده‌ای با طرف چینی داشته ایم و از همه روش‌ها برای تامین مالی این پروژه استفاده می‌کنیم.

کد خبر: ۶۸٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha