۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
آغاز همکاری مشترک «جیلی» و «تنسنت» برای تولید خودروهای هوشمند
خودروهای «خودران» پیشرفت می کنند

آغاز همکاری مشترک «جیلی» و «تنسنت» برای تولید خودروهای هوشمند

هلدینگ جیلی اعلام کرد: در جدیدترین همکاری توسعه خودرو های «خودران» و کابین های هوشمند برنامه جدید را برای تحویل این فناوری حمل و نقل به کمک خودران سطح چهار یا مستقل دنبال خواهیم کرد.

بازار؛ گروه خودرو: هلدینگ ژجیانگ جیلی چین که برند ولوو نیز زیر مجموعه آن است و ۹.۷ درصد از سهام دایملر را در اختیار دارد؛ امروز اعلام کرد: توافق نامه ای با شرکت تنسنت برای تولید خودرو های خودران و کابین هوشمند خودروها امضا کرده است.

در این توافق دایملر، ولوو و جیلی می توانند نقش اشتراک دانش فنی را ایفا کنند و رقیب جدی شرکت خودروسازی تسلا شوند. گفتنی است این برنامه قرار بود سال گذشته اجرا شود که به دلیل کرونا به تعویق افتاده بود.

هلدینگ جیلی در بیانیه ای اعلام کرد: در جدیدترین همکاری توسعه خودرو های خودران و کابین های هوشمند برنامه جدید را برای تحویل این فناوری حمل و نقل به کمک خودران سطح چهار یا مستقل دنبال خواهیم کرد.

این همکاری با مشارکت تنسنت برای تولید خودروهای هوشمند و الکتریکی در رقابت با تسلا، مواجه بوده که سرمایه گذاری قابل توجهی نیز از سوی شرکت مذکور انجام شده است.

گفتنی است خودروسازان به دنبال توسعه خودروهای هوشمند در دهه جاری هستند.  در این راستا این نکته حائز اهمیت است این توسعه به کمک دایملر، ولوو و جیلی انجام می شود که بخشی از سهام آن را نیز در دست جیلی است.

این خودروساز چینی اعلام کرده که در ماه جاری شرکتی به نام بایدو برای توسعه خودروهای هوشمند و الکتریکی راه اندازی خواهد کرد.  بخشی از این سرمایه گذاری توسط شرکت فاکسکان انجام شده تا توسعه این خودروها سرعت گیرد.

شایان ذکر است تنسنت یک هلدینگ چینی است که در زمینه ارائه خدمات شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های گروهی، پورتال‌های وب، تجارت الکترونیک، آنتی ویروس‌ها، مرورگر وب، بازی‌های چندنفره آنلاین و ... و خدمات ارزش افزوده مخابرات فعالیت می‌کند.

شرکت تنسنت در سال ۱۹۹۸ توسط ماهواتنگ راه‌اندازی شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر شنژن، گوانگ‌دونگ قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازارهای بورس اوراق بهادار هنگ کنگ و بورس شانگهای معامله می‌شود.

کد خبر: ۶۸٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha