۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
صدور مجوز صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خبر داد

صدور مجوز صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از تصویب تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، عبدالرضا واعظی گفت: مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی آذربایجان‌شرقی پس از ۵ سال تلاش و پیگیری با هدف حمایت از فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان استان روز گذشته در جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور با حضور وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری صادر شد.

وی افزود: بر این اساس، صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان آذربایجان‌شرقی با هدف حمایت‌های مالی، علمی و پشتیبانی از فناوران، نوآوران و محققان استان در تبدیل ایده‌های فناورانه به محصولات تجاری با سرمایه ثبتی ۱۰۰ میلیارد ریال تاسیس می‌شود.

وی با بیان اینکه این صندوق با مشارکت ۴۰ درصدی بخش دولتی و ۶۰ درصدی بخش خصوصی تاسیس شده است افزود: پارک علم و فناوری استان، دانشگاه تبریز و علوم پزشکی، موسسه آموزش عالی سراج، بیمارستان ولیعصر، دو شرکت دانش بنیان و شرکت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی سهامداران این صندوق هستند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ادامه داد: با راه اندازی این صندوق تا پایان امسال، صندوق نوآوری و شکوفایی علاوه بر اینکه امکان اعطای حدود یک هزار میلیارد ریال خط اعتباری برای شرکتهای دانش بنیان و فناور استان را خواهد داشت، در صدور ضمانت نامه و سرمایه گذاری مشترک برای تجاری سازی طرحها به کمک این شرکتها می آید.

واعظی با اشاره با راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری ارس در سال گذشته خاطرنشان کرد: با اخذ مجوز این صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی، این استان جزو معدود استانهایی است که دارای دو صندوق شد که با توجه به ظرفیت انباشته استان در حوزه دانش بنیان و فناوری نیاز به ایجاد صندوق دوم هم احساس می شد.

استان آذربایجان‌شرقی دارای ۱۶۸ شرکت دانش بنیان و بیش از ۳۵۰ واحد فناور و بیش از  ۱۴۰ واحد دانشگاهی و مرکز آموزش عالی است.

کد خبر: ۶۸٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha