۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
آمادگی ساخت راه آهن هرات-مزار شریف را داریم
وزیر راه و شهرسازی:

آمادگی ساخت راه آهن هرات-مزار شریف را داریم

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم تجار و فعالان اقتصادی ایران و افغانستان بزودی بتوانند از خط آهن موجود بین دو کشور نهایت استفاده را ببرند و ما نیز اعلام آمادگی می‌کنیم که چنانچه دولت افغانستان شرایط را فراهم و تسهیل کند، راه آهن خواف - هرات را به مزار شریف متصل کنیم.

به گزارش بازار، محمد اسلامی در مراسم افتتاح نخستین دوره آموزشی کارکنان راه آهن افغانستان که با حضور سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و عبدالغفور لیوال، سفیر افغانستان در تهران در مرکز جهادی پیشرفت راه آهن برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش مسئولان برای برپایی این دوره‌های آموزشی، افزود: صلح و امنیت منطقه و از جمله کشور افغانستان با صلح و امنیت ایران پیوند خورده است و هرگونه مشکلی که در پیرامون کشورمان به وجود آید، برای ما نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی گفت: هرگونه پیشرفت کشورهای همسایه با پیشرفت ما گره خورده، به همین دلیل یکی از راهبردهای نظام جمهوری اسلامی ایران این است که به طور گسترده برای صلح پایدار بدون دخالت قوای فرامنطقه‌ای در منطقه تلاش کند.

اسلامی گفت: به این ترتیب، دست بیگانگان و مزاحمت‌های آنان کوتاه شود و این فرصت برای ملت‌ها به وجود آید تا خودشان نسبت به تعیین سرنوشتشان اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در این راهبرد، هر آنچه داریم تقدیم همسایگان عزیز، به ویژه ملت صبور و مقاوم افغانستان می‌کنیم که همواره در رنج و سختی بوده‌اند و اکنون از این سختی‌ها عبور کرده و برای توسعه کشورشان مصمم هستند.

اسلامی با اشاره به اینکه ایران همواره پشتیبان دولت و ملت افغانستان بوده گفت: تلاش می‌کنیم اشتراکات فرهنگی دو کشور را به جهان نشان داده و بگوییم دو کشور می‌توانند شایستگی هایشان را در همه حوزه‌ها بر ریل توسعه بگذارند و در این زمینه ما از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امیدواریم تجار و فعالان اقتصادی دو کشور نیز بزودی بتوانند از خط آهن موجود بین دو کشور نهایت استفاده را ببرند و ما نیز اعلام آمادگی می‌کنیم که چنانچه دولت افغانستان شرایط را فراهم و تسهیل کند، راه آهن خواف - هرات را به مزار شریف متصل کنیم.

به گفته وی با تکمیل راه آهن هرات، امکان ادامه اتصال این مسیر ریلی به کابل و بعدها به مرزهای جنوبی و شرق افغانستان وجود خواهد داشت.

کد خبر: ۶۸٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha