۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
آزادراه چرمشهر آبیک آماده بهره برداری است/ همه پروژه های راهسازی در محدوده البرز تا پایان دولت به سرانجام می رسند
وزیر راه و شهرسازی:

آزادراه چرمشهر آبیک آماده بهره برداری است/ همه پروژه های راهسازی در محدوده البرز تا پایان دولت به سرانجام می رسند

کرج-وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت پروژه آزاد راه چرمشهر - آبیک در دو سال اخیر محقق شده، گفت: این پروژه زودتر از موعد تکمیل و آماده بهره برداری است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری البرز، وزیر راه و شهرسازی در جلسه هماهنگی برای بهره برداری از پروژه چرمشهر-آبیک که روز سه شنبه در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به اینکه مهمترین هدف توسعه شبکه راه ها بویژه آزدراه های کشور، کاهش زمان و هزینه سفر و افزایش ایمنی است، افزود: طول آزاد راه های کشور در ابتدای دولت تدبیر و امید دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر بوده و اکنون به سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر رسیده است.

محمد اسلامی گفت: آزادراه غدیر (چرمشهر-آبیک) به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر از چهار استان قزوین، مرکزی، البرز و تهران عبور می کند و بویژه مردم البرز و تهران از آسایش متفاوتی در تردد بهره مند خواهند شد.

اسلامی افزود: پروژه های بزرگی در حوزه راهسازی البرز به لحاظ اهمیت و رشد بالای جمعیت و ترددها، پیش بینی شد و اکنون یکی پس از دیگری در حال تکمیل و بهره برداری هستند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تلاش و پیگیری استاندار البرز برای تسریع در پیشبرد پروژه های راهسازی استان اضافه کرد: جاده هشتگرد-طالقان نیز بعنوان یک مطالبه دیرینه مردمی با پیگیری های استاندار البرز و مسئولان مربوطه، اکنون به ایستگاه پایانی رسیده و بزودی زیر بار ترافیک می رود.

راه هشتگرد- طالقان در بهار ۱۴۰۰ زیر بار ترافیک می رود
عزیزالله شهبازی در این جلسه گفت: پروژه های بزرگ راهسازی که عملیات اجرایی آنها در دولت تدبیر و امید آغاز شد، یکی پس از دیگری در حال تکمیل و بهره برداری هستند.

شهبازی افزود: دراین میان ابرپروژه هایی همچون ادامه آزادراه شهید همت در البرز، منطقه یک آزادراه تهران-شمال، قطار برقی کرج-هشتگرد، مسافربری شدن فرودگاه بین المللی پیام، دو خطه شدن ریل راه آهن کرج-قزوین که از گذشته های دور مورد مطالبه و نیاز مردم بود نیز به سرانجام رسید.

وی گفت: تکمیل راه هشتگرد-طالقان که بیش از دو دهه مورد درخواست مردم بوده نیز در ایستگاه پایانی قرار دارد و در بهار ۱۴۰۰ زیر بار ترافیک می رود.

استاندار البرز افزود: با توجه به پیگیری های صورت گرفته در محدوده جغرافیایی البرز برای سرعت بخشی به روند تکمیل پروژه کمربندجنوبی البرز و تهران، اکنون آمادگی لازم را برای بهره برداری از این ابرپروژه ملی داریم.

کد خبر: ۶۸٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha