۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
رشد ۸۶ درصدی فروش شکلات در ایران| ارزش ۵۲ میلیارد دلاری شکلات تلخ
بازار گزارش می دهد

رشد ۸۶ درصدی فروش شکلات در ایران| ارزش ۵۲ میلیارد دلاری شکلات تلخ

داده های آماری جهانی نشان میدهد میزان فروش شکلات در ایران از نظر ارزش ریالی در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸ به میزان ۸۶ درصد رشد داشته است.

بازار؛ گروه کشاورزی: دانه های کاکائو از جمله محصولات تولیدی در جهان است که غالبا در مناطق گرمسیری اطراف استوا، جایی که شرایط آب و هوایی برای رشد درختان کاکائو مناسب است، تولید می شود. به این ترتیب حدود ۷۰ درصد دانه های کاکائو جهان از چهار کشور آفریقای غربی یعنی ساحل عاج، غنا، نیجریه و کامرون آمده است و ساحل عاج و غنا مجموعا تولید بیش از ۵۰ درصد کاکائو جهان را تشکیل را به عهده دارند.

علاوه بر این داده های جهانی که در ماه های پایانی سال ۲۰۲۰ منتشر شده نشان می دهد که در سال ۲۰۱۹، ساحل عاج بر اساس ارزش صادرات، صادر کننده اصلی دانه کاکائو در جهان بوده است به طوری که در این سال صادراتی به ارزش ۳ میلیارد و ۵۷۰ میلیون دلار به سراسر جهان داشته است. این در شرایطی است که ایالات متحده در این سال صادراتی به میزان ۲۸ میلیون دلار داشته است.

آمار تولید جهانی کاکائو در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در سراسر جهان

رشد ۰.۵ درصدی بازار جهانی شکلات تا سال ۲۰۲۴
از سوی دیگر آمارهای جهانی بیانگر این است که چهار کشور «ایالات متحده، آلمان، سوئیس و بلژیک» اصل ترین تولیدکنندگان شکلات در سطح جهان هستند اروپای غربی تقریباً ۳۵٪ از کل تولید شکلات در جهان را تولید می کند و  تولید ۳۰ درصد نیز برعهده ایالات متحده است.

کارشناسان جهانی پیش بینی کرده اند که بازار جهانی شکلات در طی سالهای ۲۰۲۰-۲۰۲۴ به میزان ۴۱.۱۵ میلیارد دلاری برسد و در این مدت سالانه رشدی به میزان ۰.۵ درصد داشته باشد

آمارهای منتشر شده همچنین حاکی از این است که در سال ۲۰۱۹، فروش شکلات در بازار ایران از نظر ارزش ریالی کالاهای فروخته شده ۸۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است

ایالات متحده، آلمان و فرانسه؛ سه واردکننده بزرگ شکلات
داده های جهانی منتشر شده نشان می دهد که در سال ۲۰۱۹ کشورهای «ایالات متحده، آلمان و فرانسه» سه کشور اول واردکننده شکلات در جهان بوده اند به طوری که ایالات متحده در این سال وارداتی به ارزش ۳ میلیارد دلار داشته، آلمان ۲.۴ میلیارد دلار و فرانشه نیز وارداتی به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار داشته است.

نکته جالب توجه اینکه در لیست صادرکنندگان برتر شکلات در سال ۲۰۱۹ کشور آلمان با صادراتی به ارزش ۴.۹ میلیارد دلار در صدر قرار دارد و بلژیک با ۳.۲ میلیارد دلار و ایتالیا با ۲.۱ میلیارد دلار در جایگاه دوم و سوم صادرکنندگان بزرگ شکلات در دنیا قرار گرفته اند.

شایان ذکر است که از نظر ارزش، ۱۵ کشور «آلمان، بلژیک، ایتالیا، هلند، لهستان، ایالات متحده، کانادا، فرانسه، انگلستان، سویس، روسیه، مکزیک، ترکیه، اسپانیا و سنگاپور» ۸۰ درصد صادرات جهانی شکلات را تشکیل داده اند.

داده های آماری همچنین نشان می دهد که در میان صادر کنندگان برتر شکلات کشورهای روسیه، ایتالیا، لهستان و هلند رشد را در مدت چهارساله ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ داشته اند به طوری که در این مدت مشخص کشور روسیه به میزان ۶۷.۹ درصد، ایتالیا ۳۴ درصد، لهستان ۲۵.۵ درصد و هلند به میزان ۱۹.۶ درصد رشد داشته است. با این حال کشور فرانسه در این مدت ۵ ساله به میزان ۱۱.۳ درصد کاهش صادرات را تجربه کرده است.

لیست ۱۲ کشور مصرف کننده برتر شکلات در جهان

رشد ۸۶ درصدی ارزش فروش شکلات در ایران در سال ۲۰۱۹
آمارهای منتشر شده همچنین حاکی از این است که در سال ۲۰۱۹، فروش شکلات در بازار ایران از نظر ارزش ریالی کالاهای فروخته شده ۸۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. در حقیت این بازار از نظر تعداد بسته های شکلات فروخته شده ۲۶ درصد نسبت به سال گذشته گسترش یافته است.

کشور سوئیس با مصرف سرانه ۸.۸ کیلوگرم شکلات در جایگاه اول مصرف کنندگان شکلات دنیا قرار دارد و استرالیا و آلمان نیز در جایگاه دوم و سوم دنیا قرار دارند

سوئیس؛ بزرگترین مصرف کننده شکلات در دنیا
داده های جهانی بیانگر این است که کشور سوئیس با مصرف سرانه ۸.۸ کیلوگرم شکلات در جایگاه اول مصرف کنندگان شکلات دنیا قرار دارد. کشور استرالیا نیز باسرانه مصرف ۸.۱ کیلوگرم و آلمان با مصرف ۷.۹ کیلوگرم در جایگاه دوم و سوم مصرف کنندگان بزرگ شکلات در دنیا قرار دارند. کشورهای «انگلیس، سوئد، بلژیک، روسیه، ایلات متحده، فرانسه، برزیل، ژاپ و چین» نیز در جایگاه چهارم تا دوازدهم دنیا قرار دارند.

بازار ۵۲ میلیارد دلاری شکلات تلخ در سال ۲۰۲۰
شایان ذکر است شکلات تیره که به شکلات های «تلخ یا نیمه شیرین» نیز معروف است، از کره کاکائو به جای چربی هایی مانند روغن نخل و نارگیل تهیه می شود و دارای طعم غنی و شدیدی است و منبع بسیار خوبی از فلاونوئیدها است. به این ترتیب به واسطه وجود فلاونوئیدهاشکلات تیره  فواید بسیاری برای سلامتی دارد. گزارش منتشر شده نشان می دهد که بازار جهانی شکلات تلخ در سال ۲۰۲۰ به ارزش ۵۲.۴ میلیارد دلار رسیده است.

کد خبر: ۶۸٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha