۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
استعفای نمایشی رئیس سازمان بورس در زمان بازگشت بازار یک حرکت تکراری است
تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با بازار؛

استعفای نمایشی رئیس سازمان بورس در زمان بازگشت بازار یک حرکت تکراری است

شاه منصوری کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: استعفای نمایشی رئیس سازمان بورس در زمان ارزندگی بازار معنی ندارد جز اینکه نشان دهند بازار بورس برای مجلس و دولت مهم است.

بازار؛ گروه بورس: امروز ۳۰ دی ماه آقای قالیباف اصلی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، طی نامه‌ای به وزیر اقتصاد استعفای خود را اعلام کرد. در این نامه قالیباف اصل اقدامات سیاسی و ورود غیر حرفه‌ای را دلیل استعفای خود عنوان کرده است. این خبر در سایت خبری سازمان بورس منتشر و سپس توسط خود قالیباف اصل تکذیب شد.

در طول چند هفته اخیر شاخص کل بورس با ریزش‌های سنگین از یک میلیون ۶۰۰هزار واحد به یک میلیون ۱۵۰ هزار واحد رسید که با اعتراض و تجمع سهامداران در روبروی سازمان بورس منتهی شد که در پی آن نمایندگان مجلس و وزیر اقتصاد قول بهبود شرایط را به سهامداران دادند.

شنیده‌ها حاکی از این است که استعفای نمایشی رئیس سازمان بورس در پی، مطرح شدن استیضاح وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصادی صورت گرفته است.

دکتر اسفندیار شاه منصوری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار در رابطه با تاثیر استعفای رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: معمولا استراتژی این است که بازار را با این حرکت مثبت کنند اما خانه از اصل ویران است. به دنبال این هستند که با مطرح کردن استعفای آقای قالیباف اصل، بازار را دچار تغییر و تحول به سمت مثبت شدن بکنند.

شاه منصوری در مورد ادبیات نامه استعفای رئیس سازمان بورس گفت: معمولا برای استعفای در چنین مواقع و مواردی از ادبیات بی طرفانه استفاده می‌کنند. در کل با استعفای آقای قالیباف اصل می‌خواهند نشان دهند که مجلس، دولت و حاکمیت به دنبال حمایت از بازار سرمایه است و برای آن‌ها این بازار دارای اهمیت است این در حالی است که بازار از نظر ارزندگی به نقطه خوبی رسیده است و در همین نقطه ما شاهد برگشت بازار خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با این حرکت نقطه برگشت بازار را با استعفای نمایشی رئیس سازمان بورس تلاقی دادند، این در حالی است که بازار در کف نهایی خود قرار دارد و موقع برگشت آن است.

این کارشناس به استعفای روسای قبلی سازمان و اتفاقاتی که بعد از استعفا می‌افتد اشاره کرد و افزود: به نظرم جریان استعفا و برگشت بازار به یک مدل تبدیل شده است. استعفا و برکناری روسای سازمان در یک زمان مشخص با در نظر گرفتن تمامی متغییرها اتفاق می‌افتد.

شاه منصوری ادامه داد: این نقطه که زمان برگشت بود زمان استعفای آقای قالیباف نبود، چرا ایشان در زمان کف بازار استعفا می‌دهد، چرا قبلا چنین اقدامی را انجام نداده بود؟ به نظر می‌خواهند برگشت بورس را با استعفای رئیس سازمان تلاقی دهند تا بگویند که برگشت بازار به خاطر حمایتی است که نهادهای مختلفی انجام می‌دهند.

او می‌گوید: الان بهترین زمان ورود است، شاید کمی از ناحیه دلار آسیب‌پذیر باشیم اما برای موازنه اقتصادی به نظر نمی‌رسد که دلار به زیر ۲۰ هزار تومان نزول کند. به گفته او در دو الی سه روز آینده روند حرکت مثبت بازار اما ضعیف است ولی حرکت اصلی تقریبا از ششم یا هفتم بهمن صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۶۸٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha