۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کشاورزان و دامداران با رعایت موارد ایمنی از خسارات سرما جلوگیری کنند/ اعلام هشدار نارنجی
سرما و باد شدید در راه کرمان؛

کشاورزان و دامداران با رعایت موارد ایمنی از خسارات سرما جلوگیری کنند/ اعلام هشدار نارنجی

کرمان - سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: سازمان مدیریت بحران کشور بر مبنای فعالیت سامانه‌ها برای استان کرمان هشدار سطح نارنجی را اعلام کرده است و در روزهای پایانی هفته‌ جاری شاهد وزش شدید باد و کاهش شدید دما در استان خواهیم بود.

مجید سعیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ورود سامانه‌های وزش باد و کاهش شدید دما به استان کرمان، اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان مدیریت بحران کشور، در استان کرمان طی روزهای چهارشنبه یکم و پنجشنبه دوم بهمن‌ماه، وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود و دمای هوا نیز به شدت کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به احتمال خسارت‌زا بودن این دو پدیده‌ جوی، لازم است کشاورزان، دامداران و عشایر اقدامات لازم را برای کاهش میزان خسارات انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان افزود: با توجه به حاکمیت جریان‌های سرد شمالی همراه با کاهش شدید دما و پایداری بر روی استان، پیش‌بینی‌ می‌شود در مناطق شرق و جنوب‌شرق کشور، دمای هوا بین ۱۲ تا ۲۰ درجه کاهش یابد.

وی یادآور شد: همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها، در روز پنج‌شنبه، دوم بهمن‌ و جمعه سوم بهمن‌ماه، وزش باد شدید و خیلی شدید با سرعت ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت در استان روی خواهد داد و لذا استحکام‌بخشی تاسیسات کشاورزی و شهری، تابلوها، داربست‌ها و بالابرهای ساختمانی باید مورد توجه قرار گیرد.

سعیدی خواستار مدیریت مصرف سوخت با توجه به کاهش شدید دما در استان شد و گفت: کشاورزی باید تمهیدات لازم را برای حفظ محصولات خود انجام دهند تا کمترین خسارت به مزارع و باغ‌های کشاورزی وارد شود.

وی با توصیه به استفاده از کودهای مناسب و انتقال داده‌های کشاورزی به مکان مناسب، گفت: کشاورزان باید هر چه سریع‌تر نسبت به انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های سرپوشیده اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان افزود: همچنین برای تامین گرمای سالن‌های پرورش قارچ، گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و استخرهای پرورش ماهی، تامین سوخت و کنترل دما باید در اولویت قرار گیرد.

سعیدی با بیان این‌که دامداران باید در زمینه تهیه‌ خوراک پرانرژی برای دام‌ها اقدام کنند، تاکید کرد: با توجه به احتمال بالای یخ‌زدگی آب به دلیل سرمای شدید هوا، دامداران باید تامین آب آشامیدنی ذخیره برای مصرف روزانه‌ دام‌ها را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: زنبورداران نیز برای جلوگیری از خسارت باید هرچه سریع‌تر نسبت به عایق‌بندی و حفاظت کندوها اقدام کنند.

کد خبر: ۶۸٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha