۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
«استلانتیس» در اروپا درخشید| رشد ۸ درصدی سهام چهارمین خودروساز جهان

«استلانتیس» در اروپا درخشید| رشد ۸ درصدی سهام چهارمین خودروساز جهان

سهام شرکت استلانتیس در اولین حضور در بازار اروپا با رشد ۸ درصدی توانسته شروع مثبتی را برای خود رقم بزند.

بازار؛ گروه خودرو: سهام شرکت چند میلیتی استلانتیس از روز دوشنبه شروع مثبتی را برای خود ثبت کرده است. سهام این شرکت در اولین حضور خود در بازار اروپا توانسته رشد ۸ درصدی و ارزش ۴۲ میلیارد یورویی( ۵۱ میلیارد دلار) را برای خود به ثبت رسانده است.  

انتظار می رود این شرکت خودروسازی با تولید سالانه حدود ۸ میلیون وسیله نقلیه و درآمد بیش از ۱۶۵ میلیارد یورو به عنوان چهارمین شرکت بزرگ خودروسازی جهان، نقشی اساسی در جهش صنعت به دوره جدید الکتریکی سازی داشته باشد.

استلانتیس دارای ۱۴ برند خودرویی از جمله فیات FCA، مازراتی و جیپ، دوج و رام متمرکز در ایالات متحده آمریکا تا پژو، سیتروئن، اوپل و دی اس که به طور سنتی در اروپا متمرکز است.

جان الکان در یک ویدئو در وب سایت بورسا ایتالیا به این مناسبت گفت: «ما مقیاس، منابع، تنوع و دانش کافی برای به دست آوردن موفقیت فرصت های این دوره جدید در حمل و نقل را داریم.»

کارلوس تاوارز، مدیر عامل گروه پژو- سیتروئن گفت: «این ادغام به لطف کاهش هزینه های پیش بینی شده طی ۲۵ سال به ارزش سهامداران ۲۵ میلیارد یورو افزوده است.»

تاوارز در همان ویدئو اضافه کرد: «از روز اول تمرکز بر ایجاد ارزش بود که نتیجه اجرای این همکاری‌ها است.»

مدیران شرکت‌های فیات- کرایسلر و پژو- سیتروئن به این نتیجه رسیده‌اند که در صورتی که کارخانه‌های خودروسازی بدون تعطیلی دست به تولید بزنند در هر سال بیش از ۵ میلیارد یورو صرفه جویی خواهد شد.

سهام استلانتیس که در فهرست میلان قرار گرفته است و با قیمت ۱۲.۷۵۸ یورو در ساعت ۱۳:۳۰ به وقت گرینویچ با رشد ۸.۱ درصدی در ۱۳.۵۹ یورو آغاز شد. این مقایسه با بسته شدن فیات کرایسلر در روز جمعه با قیمت ۱۲.۵۷ یورو است.

گفتنی است در آخر هفته گذشته، سهام PSA به سهام جدید FCA مبادله شد، سپس کلیه سهام FCA به استلانتیس تغییر نام داد.

کد خبر: ۶۸٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha