۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
فروش بلوکی سهام عدالت به نفع مردم و بازار سرمایه است
کارشناس بازار پول و سرمایه:

فروش بلوکی سهام عدالت به نفع مردم و بازار سرمایه است

میرمعینی، کارشناس بازار پول و سرمایه در رابطه با تأثیر فروش بلوکی سهام عدالت بر بورس گفت: فروش و عرضه این سهام توسط خود سهامداران اثر بسیار بدی بر بازار سرمایه گذاشت، اما اگر به صورت بلوکی فروخته شود هم به نفع سرمایه داران عدالت و هم به نفع کل بازار خواهد شد.

به گزارش بازار، حمید میرمعینی، کارشناس بازار پول و سرمایه درباره وعده رئیس جمهور به کاهش قیمت دلار گفت: اگر قیمت دلار کاهش پیدا کند، ثبات هم داشته باشد و در عین حال منجر به کاهش قیمت کالاهای مصرفی نیز شود بسیار خوشحال کننده خواهد بود.

وی افزود: اینکه ارزان شدن دلار واقعی باشد یا جوسازی و شایعه هنوز مشخص نیست و با توجه به واقعیت های اقتصادی امروز جامعه، جای تردید دارد.

میرمعینی در رابطه با تأثیر ارزان شدن دلار بر بازار سرمایه اظهار کرد: قیمت دلار بالاتر از ۲۳ هزار تومان در مردادماه عملا ً تاثیری بر قیمتهای بازار سرمایه نداشت و دوره اصلاحی خود را طی کرد و بنابراین ریزش بازار سرمایه را هم نمی توان به کاهش قیمت دلار ارتباط داد.

کارشناس بازار پول و سرمایه، ریسک سیاسی (کاهش خوش بینی ها نسبت به آینده مذاکرات برجام توسط فعالان اقتصادی) و ناامیدی مردم از عملکرد سیاست گذاری دولت را دو مولفه مهم و تأثیرگذار بر بازار سرمایه خواند و گفت: زمانی که دولت از همه مردم به این بازار دعوت می کند یا اصلاً حمایتی نمی کند و یا الان که بازار سرمایه را رها کرده در حقیقت هیچ منفعتی برای شرکتهای تولیدکننده و سرمایه گذار ندارد.

وی در رابطه با تأثیر فروش بلوکی سهام عدالت بر بورس گفت: فروش و عرضه این سهام توسط خود سهامداران اثر بسیار بدی بر بازار سرمایه گذاشت اما اگر به صورت بلوکی فروخته شود هم به نفع سرمایه داران عدالت و هم به نفع کل بازار خواهد شد.

میرمعینی درباره آینده بازار بورس اظهار کرد: با فرض اینکه تغییرات چشمگیر و قابل ملاحظه ای نداشته باشیم سودآوری شرکتهای بورسی در سال آینده احتمالاً افزایش پیدا خواهد کرد.

در ادامه، دکتر رامین رضا زاده، عضو جامعه حسابداران رسمی گفت: بی تدبیری و ناهماهنگی در مسائل اقتصادی باعث شده که با وجود افزایش قیمت نفت و لزوم منطقی شدن قیمت سهام شرکتهای وابسته به نفت اما شاهد نوسان کاهشی و فرسایشی سهام شرکتها باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان سیاسی از دخالت و اظهارنظرهای بی مورد درباره بازار سرمایه خودداری کنند افزود: متاسفانه تصمیم گیری شرکت های پتروشیمی به تصمیمات وزرا و مسئولان سطح بالا وابسته می شود اما به موقع تصمیم گیری نمی شود و نهایتاً قیمت سهم ریزشی می شود.

عضو جامعه حسابداران رسمی، سلب اعتماد و نارضایتی سرمایه گذاران این بازار را نتیجه عملکرد دولت در این حوزه دانست و گفت: متاسفانه دیدگاه عمده سرمایه گذاران این بازار کوتاه مدت شده بطوریکه با یک شایعه ضعیف و خبر منفی صف های فروش سنگین و بی سابقه تشکیل می شود.

رضا زاده مطرح کرد: در حال حاضر رکود و بی تحریکی در بازارهای موازی می تواند سرمایه های بلاتکلیف را به بورس سوق دهد چراکه الان قیمت اکثر سهام ها ارزنده است.

کد خبر: ۶۸٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha