۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
 دسترسی به بازار روسیه بدون حضور در بازار ارمنستان غیر ممکن است
رئیس اتاق های مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان:

دسترسی به بازار روسیه بدون حضور در بازار ارمنستان غیر ممکن است

یاریجانیان، رئیس اتاق های مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان گفت: بدون حضور در بازار ارمنستان امکان دسترسی به بازارهای کشوری مثل جمهوری روسیه تقریبا غیر ممکن است.

به گزارش بازار، «هرویک یاریجانیان» افزود: ارمنستان امروز با ارمنستان چند سال قبل تفاوت های بسیار چشمگیری دارد.

وی اظهارداشت: موضوع مهمی که امروز ارمنستان برای ایران به همراه دارد اینکه ارمنستان عضو کشورهای حوزه اوراسیاست.

رئیس اتاق های مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان گفت: با توجه به اینکه ارمنستان عضو کشورهای حوزه اوراسیاست پس ایران نخستین مرز خاکی خود را با این کشور دارد.

وی افزود: ارمنستان قابلیت و ظرفیت این امر را دارد که به ویترین کالاهای تولیدی جمهوری اسلامی تبدیل و از این طریق کالاهای ایرانی به سایر کشورهای حوزه اوراسیا دسترسی داشته باشد.

یاریجانیان تصریح کرد: اینکه برخی ها فکر کنند بدون اینکه ایران در بازار ارمنستان حضور داشته باشد امکان دسترسی به بازارهای کشوری مثل جمهوری روسیه را خواهیم داشت تقریبا غیر ممکن است.

وی ادامه داد: اگر در این بحث تمرینی که امروز برای ایران بوجود آمده و با بحث اینکه کالاهای تولیدی کشور ترکیه امروز قابلیت ورود به ارمنستان را ندارد من خیلی این امکان را مهم فرض نمی کنم چون خیلی قبل تر از این ها در زمانی که اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید ایران این امکان را یک بار به دست آورد ولی متاسفانه از این فرصت طلایی آن زمان خوب استفاده نشد و رقبای منطقه ای خیلی راحت به این بازارها دسترسی پیدا کردند اما امروز دیگر آن روز نیست.

رئیس اتاق های مشترک ایران و ارمنستان تصریح کرد: ایران امروز این شوخی را با کشورهای دور و اطراف خود نداردبه یقین چه با کمک دولت و چه بی کمک دولت نخواهیم گذاشت این اتفاق دوباره تکرار شود.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی کشور در شرایط حاضر به قدری توانمندو قویست که می تواند در این حوزه بسیار نقش آفرین باشد، اظهارداشت: از ابتدای ژانویه واردات هرگونه کالای ترک به ارمنستان ممنوع شده و این ممنوعیت می‌تواند زمینه حضور پرقدرت ‌تر ایران را در بازار ارمنستان فراهم کند.

یاریجانیان یادآورشد: بطورکلی در این شرایط پیش بینی می ‌شود که سطح مناسبات دو کشور تا مرز یک میلیارد دلار نیز افزایش پیدا کند که رکورد قابل توجهی است.

کد خبر: ۶۸٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha