۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
مشکل کمبود تخم مرغ در اردبیل رفع می‌شود/ قیمت مصوب ۱۷ هزار تومان
با تزریق به بازار؛

مشکل کمبود تخم مرغ در اردبیل رفع می‌شود/ قیمت مصوب ۱۷ هزار تومان

اردبیل- اژدری، معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با تزریق محموله جدید تخم مرغ به بازار، کمبود این محصول و همچنین قیمت سرسام‌آور آن تعدیل و رفع خواهد شد.

نوبخت اژدری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در روزهای اخیر و با کمبود توزیع تخم مرغ قیمت این محصول تا ۲۵ هزار تومان افزایش یافته بود که سازمان جهاد کشاورزی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت در تلاش است تا با تأمین تخم مرغ مورد نیاز مردم، مشکل قیمت و کمبود این محصول را رفع کند.

وی تصریح کرد: البته در این بین سوداگری برخی از افراد فرصت‌طلب نیز سبب شده تا تخم مرغ در بازار نایاب شود که قطعا تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی با عوامل و عناصر دخیل در این زمینه برخورد می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در برخی از مناطق شهر و فروشگاه‌ها عرضه تخم مرغ به صورت شانه با قیمت ۱۷ هزار تومان در حال انجام است که البته سعی می‌شود با افزایش توزیع، قیمت به وضعیت تعادل برسد.

اژدری مصرف روزانه استان اردبیل را ۳۵ تن اعلام کرد و افزود: هر چند هشت تا ۹ تن از این مصرف در داخل استان تولید می‌شود اما با هماهنگی شرکت‌های پشتیبانی قرار است نیاز استان به تخم مرغ تأمین و با عرضه به بازار قیمت‌ها به وضعیت تعادل برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ البته در سال‌های اخیر تلاش سازمان جهاد کشاورزی بر توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در بخش راه‌اندازی مرغداری‌های تخم‌گذار است که قطعا در این باب از سرمایه‌گذاران حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

اژدری اضافه کرد: هیچ مشکلی در تولید و تأمین نیاز بازار در روزهای آینده از بابت مرغ و تخم مرغ وجود ندارد و به یقین با آرامشی که شهروندان در این زمینه خواهند داشت، قیمت‌ها به حد تعادل رسیده و وضعیت مناسبی را در توزیع تخم مرغ در استان شاهد خواهیم بود.

معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: قیمت مصوب برای عرضه تخم مرغ ۱۷ هزار تومان است و با توزیع روزانه تا ۳۰ تن تخم مرغ در استان، تعادل را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

کد خبر: ۶۸٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha