۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
رکود قوانین به ضعف نظام اجرایی کشور بر می گردد/ بانک ها فاقد رویکرد حمایت از تولید هستند
رئیس دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور:

رکود قوانین به ضعف نظام اجرایی کشور بر می گردد/ بانک ها فاقد رویکرد حمایت از تولید هستند

کرج- رئیس دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در قانون ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که متاسفانه راکد مانده یا اجرائی نشده است، افزود: بخشی از این رکود قوانین به ضعف نظام اجرایی کشور در عدم تدوین، تصویب و ابلاغ آئین‌ نامه‌های اجرائی و دستورالعمل‌های لازم باز می‌گردد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان البرز، محمدرضا اتفاق کهنمویی در پانزدهمین نشست کمیسیون سرمایه‌گذاری، پول و بانک اتاق بازرگانی البرز اظهار کرد: در موضوع حمایت از تولید، رویکرد سازمان بازرسی کل کشور استفاده حداکثری از ظرفیت قوانین موجود و فعال کردن ظرفیت قوانین راکد و معطل مانده است.

اتفاق کهنمویی با اشاره به اینکه رویکرد سازمان بازرسی کل کشور در مسیر حمایت از تولید بر اجرای صحیح قانون است، بیان کرد: در قانون ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که متاسفانه راکد مانده یا اجرائی نشده است، بخشی از این رکود قوانین، به ضعف نظام اجرایی کشور در عدم تدوین ، تصویب و ابلاغ آئین‌نامه‌های اجرائی و دستورالعمل‌های لازم باز می‌گردد.

وی گفت: در حوزه تولید چندین گلوگاه و مانع داریم که یکی از عمده‌ترین آنها بانک‌ها هستند. به نظر می‌رسد بانک‌ها فاقد رویکرد حمایت از تولید بوده و آمادگی حمایت از تولید ندارند.

اتفاق کهنمویی با بیان اینکه در بسیاری از موارد از سوی بانک‌ها با عدم اجرای صحیح قوانین و مقررات، سوء اجرا و یا اختلال در روند اجرای قوانین مواجهه هستیم، ادامه داد: برخی مشکلات بیان شده از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی، مشکلاتی هستند که باید با اهتمام و پیگیری بازرسی کل استان و مشارکت صنعتگران در استان حل شود.

گزارش های کلان حکایت از عدم اجرای بخش عمده ای از مصوبات کارگروه تسهیل استانی توسط بانک ها دارد
رئیس دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کشور توضیح داد: نمایندگان بخش خصوصی  «اتاق بازرگانی» در استان البرز باید در تصمیم‌سازی مراجع استان که در حمایت از تولید مؤثرند، حضور فعال داشته باشند.

وی در مورد هیات خبرگان مورد وثوق بانکی و اقتصادی استان ها با بیان اینکه اعضای آن توسط استانداران پیشنهاد می‌شوند، عنوان کرد: در تصمیم‌سازی برای انتخاب اعضای این هیات می‌توان به شخص استاندار مشورت‌ داده و در این میان اتاق‌های بازرگانی می‌توانند به استانداران کمک کنند.

کهنمویی بیان کرد: قرار نیست تمامی مشکلات در هیات خبرگان مورد وثوق بانکی حل‌ و فصل شود، بلکه طبق قانون بانک‌ها موظفند مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را حداکثر ظرف یک ماه به اجرا رسانده، در غیر اینصورت، باید گزارش دلایل عدم اجرای مصوبه را به هیات خبرگان مورد وثوق بانکی ارسال کنند.

رئیس دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور گفت: گزارش کلان ارائه شده از ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید به بازرسی کشور حکایت از عدم اجرای بخش عمده‌ای از مصوبات کارگروه‌های تسهیل استانی توسط بانک‌ها دارد.

کد خبر: ۶۸٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha