۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
پیشرفت فیزیکی سد تنگ سرخ کهگیلویه و بویراحمد در هر سال ۳ درصد بوده است
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

پیشرفت فیزیکی سد تنگ سرخ کهگیلویه و بویراحمد در هر سال ۳ درصد بوده است

یاسوج- کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه تنگ سرخ یاسوج تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیشرفت فیزیکی این پروژه در هر سال سه درصد بوده است.

حسین کلانتری در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۱ میلیارد مترمکعب روان آب است اما از این ظرفیت‌ها هنوز به صورت مطلوب استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه می‌توان این استان را با استفاده از ظرفیت آب‌های روان به توسعه یافتگی نزدیک کرد، گفت: از زمان آغاز پروژه سد تنگ سرخ ۱۰ سال می‌گذرد اما اجرای این پروژه بسیار طولانی شده و باید در بازه زمانی دو ساله به پایان می‌رسید.

استاندار اظهار داشت: برای این پروژه مجوز اعتبار از ظرفیت‌های ماده ۵۶ قانون الحاقی با پیگیری‌های انجام شده، گرفته شده است.

کلانتری افزود: این سد می‌تواند آب آشامیدنی شهر یاسوج و روستاهای مسیر به میزان ۲۵.۵ میلیون متر مکعب در سال، آب کشاورزی شهرستان بویراحمد و دنا به میزان ۴۲.۴ میلیون متر مکعب و آب زیست محیطی رودخانه به میزان ۳۳ میلیون مترمکعب را تأمین کند.

وی توسعه گردشگری و امکانات تفریحی و سیاحتی با توجه به جذابیت توریستی منطقه، کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت به سازه‌های موجود در حاشیه رودخانه را از دیگر مزایای احداث سد تنگ سرخ عنوان کرد.

کد خبر: ۶۸٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha