۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
۸ قطعه از ۲۵۰ قطعه موتور ۳ سیلندر ملی، وارداتی است
مدیرعامل ایران خودرو:

۸ قطعه از ۲۵۰ قطعه موتور ۳ سیلندر ملی، وارداتی است

مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو گفت: ۲۵۰ قطعه در موتور سه سیلندر ملی ایران خودرو استفاده شده است که تنها ۸ قطعه آن وارداتی است و بقیه به دست مهندسان داخلی ساخته شده است.

به گزارش بازار، فرشاد مقیمی در مراسم رونمایی از این موتور ملی افزود: قصد داریم در ساخت این موتور ملی، از داخلی سازی صد در صدی استفاده کنیم. شاخص‌های مهمی داریم که مهمترین آن استفاده از مهندسان داخلی است.

مدیرعامل ایران خودرو اضافه کرد: این خانواده موتور با در نظر گرفتن مشترک سازی بالا هر چهار نیاز اصلی صنعت خودرو را بر روی تمامی خودروها، خصوصا بر روی پلتفرم‌های ایران‌خودرو مرتفع می‌سازد. با اتخاذ این راهبرد، حداکثر بهره برداری از ظرفیت‌های نصب شده خطوط ماشینکاری و هم بندی و زنجیره تامین صورت خواهد پذیرفت.

وی گفت: امروز این موتور هم بندی می‌شود و استارت می‌خورد؛ تفاهم نامه‌ای امروز با وزارت نفت امضا خواهیم کرد، تا در بازه زمانی ۲۰ روزه به قرارداد برسد و از ماده ۱۲، کار داخلی سازی به سرانجام برسد، البته به سرمایه ثابت و در گردش نیاز داریم.

مقیمی افزود: باید فناوری را توسعه داد؛ نیاز به تجهیزات و ماشین آلات نو داریم. با قطعه سازان قراردادهای جدیدی خواهیم داشت تا بتوانیم با قدرت بیشتری کار را پیش ببریم.

وی گفت: موتور سه استوانه جدید ایران خودرو، قابلیت استاندارد یورو ۶ را دارد و توان این موتور ۷۲ تا ۱۵۰ اسب بخار است و گشتاور آن ۹۸ تا ۲۴۰ نیوتن بر متر است. ایران خودرو سعی کرده تا کنون همه وظایف خود در خصوص این قانون رعایت کند و اقداماتی در این باره را به ثمر رسانده است از جمله این عملکرد اجرای فاز ۲ استاندارد مصرف سوخت ۴۲۴۱ در همه محصولات این شرکت، داخلی سازی موتور tu ۳، تولید موتور کم مصرف ef ۷ to است و توانستیم مصرف سوخت را تا سه و نیم لیتر کاهش دهیم.

مقیمی افزود: در دهه فجر موتور ef ۷ بهینه جدید را رونمایی خواهیم کرد که توانسته ۱ لیتر مصرف سوخت را بهینه سازد.
وی اضافه کرد: ایران خودرو در نظر دارد تا در دهه فجر تولید صنعتی گیربکس شش سرعته را با حضور وزیر صمت رونمایی کند.

مدیر عامل ایران خودرو گفت: فعالیت‌هایی انجام شده، و به تولید انبوه این خودرو خواهیم رسید. راه بزرگ تری در پیش داریم که در تلاش برای رسیدن به آن اهداف هستیم.

مقیمی افزود: بحث هوای پاک را داریم که امروز، روز ملی هوای پاک است، این الزام را داریم که در رابطه با هوای پاک و جلوگیری از آلودگی، کارهایی را انجام دهیم. در آلودگی هوا هم منابع طبیعی و هم منابع دست ساز انسان دخیل هستند.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: آن چیزی که قانون تکلیف کرده، معاینه فنی و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و توسعه انرژی‌های تجدید پذیر است و ما به عنوان مجری باید به آن‌ها عمل کنیم. ایران خودرو در خصوص بحث کاهش مصرف سوخت، ارتقای سطح آلایندگی به اروپا، بهبود عملکرد طبق نیاز مشتری جهت تقویت رقابت پذیری عملیاتی مثبت انجام داده است.

وی ادامه داد: با مطالعه و مراجعه به ادبیات خودروسازی روز دنیا، برای پاسخگویی به نیازهای فوق که اهداف کلیدی هر خودروساز است، سناریوی راهبردی در خودروسازها سیاست گذاری شده است. ایران خودرو امروز در حوزه مصرف سوخت، توسعه پلتفرم و ... نقشه راه را مصوب کرده است.

مقیمی گفت: اتخاذ راهبردی طراحی و توسعه موتورهای کم حجم و پر قدرت، سه استوانه، با استفاده از فناوری‌هایی مانند، تزریق مستقیم سوخت و تجهیز شده به انواع دیگر فناوری‌های روز، هر سه سیاست راهبردی ذکر شده را پشتیبانی می‌کنیم.

وی گفت: در دستور کار داریم که از فرمان برقی استفاده کنیم، فرمان برقی به موتور فشار کمتری می‌آورد و باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود. با توجه به اقدامات انجام شده در دستور کار داریم که تارا برقی را به بازار عرضه کنیم.

کد خبر: ۶۸٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha