۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
بهره‌مندی از آموزش، تحلیل و دوری از هیجانات عوامل موثر بر رشد بازار
دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری مطرح کرد

بهره‌مندی از آموزش، تحلیل و دوری از هیجانات عوامل موثر بر رشد بازار

اسلامی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری گفت: تحولات بازار سرمایه در یک سال و نیم اخیر با نوسانات زیادی همراه بوده است. یکی از عوامل این اتفاق رفتارهای هیجانی سرمایه‌گذاران به خصوص تازه‌واردان بورسی شناخته می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، سعید اسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در برنامه تلویزیونی شبکه ایران کالا تصریح کرد: براساس تحقیقات موجود، دانش مالی و اقتصادی عمومی ما به ویژه نسبت به کشورهای توسعه یافته ضعیف تر است. این موضوع در کنار نوساناتی که در اقتصاد کلان کشور وجود دارد، سبب افزایش معاملات هیجانی در بازار شده است.  

عضو شورای عالی بورس، مسایل اقتصاد کلان، موارد مربوط به ریزساختارهای بازار، رفتارهای معاملاتی سرمایه‌گذاران و دانش ضعیف آنها از مسایل اقتصادی را از دیگر عوامل مربوط به شرایط کنونی بازار سرمایه دانست و گفت: به نظر می‌رسد افزایش آگاهی و سطح تحلیل در بازار، بتواند به ثبات در بازار و شیوه تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران کمک کند.

سعید اسلامی بیان کرد: کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در این راستا و در جهت افزایش و ارتقای آگاهی، با همکاری شبکه ایران کالا، برنامه تحلیل برتر را راه اندازی کرده است.

وی یکی دیگر از مشکلات موجود در بازار را عدم توجه به تحلیل‌ها عنوان کرد و افزود: در این میان عمدتا شایعات و روندهای بازار بر روی معاملات افراد اثرگذار است. انجام خریدها با تمرکز بر صف های خرید و فروش نشان‌دهنده چنین رویکردی به خصوص در تازه واردان به بازارسرمایه است.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری، افزایش عمق بازار را به جز با افزایش سطح تحلیل‌ها عملی ندانست و گفت: این رویه به سیاست‌گذاری هایی در سطح اقتصاد کلان و نیز تغییر برخی از ریزساختارها نیاز دارد تا فرایند صف‌سازی در این بازار امکان‌پذیر نداشته باشد؛ همچنین همانطور که اشاره شد، افراد باید آموزش ببینند که چطور از تحلیل‌ها استفاده کنند.  

کد خبر: ۶۸٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha