۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
تولید موتور ۳ سیلندر ایران خودرو با همت مهندسان داخلی
بنیانگذار مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو خبر داد

تولید موتور ۳ سیلندر ایران خودرو با همت مهندسان داخلی

میرسلیم، بنیانگذار مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو گفت: موتور سه سیلندر ملی ایران خودرو، با همت و تخصص متخصصان داخلی تولید شد که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

به گزارش بازار، مصطفی میرسلیم بنیانگذار مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو گفت: موتور سه سیلندر ملی ایران خودرو، با همت و تخصص متخصصان داخلی تولید شد که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

میرسلیم افزود: در سال ۱۳۸۰، تصمیم گرفتیم خودرو ملی را مجهز به موتور ملی کنیم چرا که اگر قرار است خودرو ملی داشته باشیم، باید موتور ملی داشته باشیم.

وی گفت: کار تولید یک خودرو ملی اینگونه نیست که یک شبه به آن برسیم این کار نیاز به تلاش چندگانه دارد و چند سال برای رسیدن به این خواسته، تلاش کرده‌ایم.

میرسلیم افزود: در سال ۹۶، تحریم‌ها صورت گرفت و باعث اختلال در کارمان شد، اما امروز به این موفقیت دست یافته‌ایم بدون اینکه به خارج از کشور، نیازی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: موتور سه استوانه در بازار نداشته‌ایم و نمونه این موتور در داخل کشور وجود نداشت. این موتور اکنون نمونه آزمایشی است و تماما به کمک مهندسان داخلی ساخته شده است.

بنیانگذار مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو گفت: این کاری که با همت مهندسان انجام گرفته اکنون به ثمر نشسته، اما نیاز به سرمایه گذاری و حمایت دارد، این موتور با تولید انبوه، تحولی عظیم در صنعت خودرو ایجاد خواهد کرد.

میرسلیم افزود: اهم ویژگی‌های این موتور، کاهش انتشار آلایندگی و رسیدن به اهداف استانداردی محیط زیست، استفاده بهینه از زیر ساخت سوخت پاک، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از اثرات مضر آن و ایفای تعهدات ملی و بین المللی است.

کد خبر: ۶۸٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha