۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
لغو مجوز ۹ میلیارد دلاری خط لوله نفت توسط «بایدن»

لغو مجوز ۹ میلیارد دلاری خط لوله نفت توسط «بایدن»

بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا مجوز ۹ میلیارد دلاری خط لوله کی استون را لغو می‌کند.

به گزارش بازار، منابع آگاه نزدیک به جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا که مراسم تحلیفش دو روز دیگر برگزار خواهد شد، اعلام کردند که وی قصد دارد مجوز ساخت خط لوله ۹ میلیارد دلاری به نام کی‌استون را در همان روز اول ریاست جمهوری‌اش لغو کند.

بایدن به دنبال لغو مجوز ساخت این خط لوله است، در حالی که صدور این مجوز، یکی از قول‌های ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ بود.   بایدن روز چهارشنبه به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا قسم یاد خواهد کرد و در زمان درخواست برای دریافت مجوز ساخت این خط لوله در حدود ۵ سال پیش و در زمان ریاست جمهوری اوباما نیز معاون رئیس جمهور بوده است. در واقع لغو مجوز این خط لوله بخشی از تلاش دولت بایدن در مقابله با تغییرات اقلیمی خواهد بود.

بر اساس گزارش های اولیه توسط کانادا، عبارت لغو مجوز خط لوله کی استون از جمله اقداماتی است که در فهرست اقدامات روز نخست ریاست جمهوری بایدن به چشم خورده است. بایدن قبلا گفته بود که وقتی رئیس جمهور شود مجوز این خط لوله را لغو خواهد کرد. سفیر کانادا در آمریکا گفته که به تلاش‌ها برای متقاعد کردن دولت آمریکا برای اجرای این خط لوله که بین کانادا و آمریکا اجرا می‌شود ادامه خواهد داد، چراکه اجرای آن با معیارهای زیست محیطی دو کشور همخوانی دارد.

این خط لوله قرار بود نفت ایالات آلبرتای کانادا را به ایالت نبراسکای آمریکا منتقل کند اما سال‌هاست به خاطر موانع قضایی در آمریکا اجرای آن به تأخیر افتاده است. فعالان محیط زیست هم به شدت با اجرای این خط لوله مخالف هستند.

جیسون کِنی، رئیس دولت محلی ایالات آلبرتا نیز در توئیتر گفته لغو این پروژه فرصت‌های شغلی را از بین خواهد برد و به تضعیف روابط آمریکا با کانادا منجر خواهد شد و باعث می‌شود امنیت ملی آمریکا به خطر بیفتد، چراکه عدم ساخت خط لوله از کانادا به آمریکا باعث می‌شود که واشنگتن همچنان به واردات نفت از کشورهای عضو اوپک وابسته باشد.

کد خبر: ۶۸٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha