۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
کشاورزی ۴۴ درصد اشتغال همدان را به خود اختصاص داده است
مدیر جهادکشاورزی همدان در گفتگو با بازار مطرح کرد:

کشاورزی ۴۴ درصد اشتغال همدان را به خود اختصاص داده است

همدان - قدیمی گرجائی؛ مدیر جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه میزان تولیدات بخش کشاورزی در همدان برابر ۵۹۸ هزار تن است، گفت: کشاورزی ۴۴ درصد اشتغال شهرستان همدان را به خود اختصاص داده است.

احمد قدیمی گرجائی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شهرستان همدان در حوزه کشاورزی قابلیت های بسیاری دارد، عنوان کرد: باید این پتانسیل ها به فعلیت برسد و شاهد آن باشیم که در این عرصه اشتغالزایی و توسعه شهرستان همدان محقق شده است.

وی با بیان اینکه میزان تولیدات بخش کشاورزی در شهرستان همدان برابر ۵۹۸ هزار تن است، عنوان کرد: کشاورزی ۴۴ درصد اشتغال شهرستان همدان را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان ادامه داد: از اراضی زراعی در شهرستان همدان ۵۵ هزار هکتار زیرکشت محصول گندم به عنوان یک محصول استراتژیک است که پیش بینی می شود که در سال زراعی جاری شاهد برداشت ۹۰ هزار تن گندم باشیم.

چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان همدان زیر کشت سیب زمینی است

قدیمی گرجائی با بیان اینکه چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان همدان زیر کشت سیب زمینی است، مطرح کرد: در این خصوص نیز پیش بینی برداشت ۱۸۰ تنی محصول را داریم.

وی با اشاره اینکه شاهد تولید ۷۷ هزار تنی یونجه از پنج هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی این محصول در شهرستان همدان هستیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه محصول سیر یکی از محصولات کشاورزی و شاخصه تولیدات زراعی شهرستان همدان است، برآنیم تا در مسیر شناسایی، معرفی و فرآوری این محصول وارد کار شویم.

قدیمی گرجائی با بیان اینکه ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ در شهرستان همدان وجود دارد، گفت: این وضعیت، مزیت خوبی برای همدان محسوب می شود اما مدیریت آن نیازمند برنامه های فنی، کارشناسی و عملیاتی گسترده ای است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان به محصولات باغی شهرستان همدان اشاره کرد و در این زمینه از تولید و پیش بینی برداشت سه هزار و ۸۵۰ تنی گردو، ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن برداشت سیب، ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن برداشت انگور و وضعیت مناسب تولید آلبالو و گیلاس در این شهرستان سخن گفت.

وی با بیان اینکه در شهرستان همدان بالغ بر ۴۵ هزار تن شیر تولید می شود، این شهرستان را جز شهرستان های شاخص در استان همدان در این زمینه معرفی کرد و گفت: بالغ بر سه هزار و ۱۰۰ تن گوشت قرمز، ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن گوشت مرغ، ۹۰۰ تن ماهی، ۶ هزار و ۶۰۰ تن تخم مرغ و ۱۹۱ تن عسل در این شهرستان تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان بابیان اینکه در راستای ارتقای امور زراعی و دامی این شهرستان برنامه های بسیار گسترده ای درپیش گرفته شده است، عنوان کرد: از جمله این برنامه ها می توان به حفاظت محصولات کشاورزی از آفات، توزیع سموم و کود، جوانسازی و به روز کردن باغات، اجرای طرح های آبرسانی، توزیع مناسب نهاده های دامی، احیا و مرمت قنوات و اجرای طرح آبیاری های تحت فشار اشاره کرد.

کد خبر: ۶۸٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha