۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
ثبت نام اولیه ۷۰۰۰ کارگر و کارفرمای اردبیلی در سامانه روابط کار
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل خبر داد؛

ثبت نام اولیه ۷۰۰۰ کارگر و کارفرمای اردبیلی در سامانه روابط کار

اردبیل - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: تاکنون احراز هویت هفت هزار نفر کارگر و کارفرمای استان برای ثبت نام در سامانه جامع روابط کار انجام شده است.

قاسم رحیمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه تاکنون احراز هویت هفت هزار نفر کارگر و کارفرما در استان اردبیل برای ثبت نام در سامانه جامع روابط کار انجام پذیرفته است، گفت: برای اجرای سامانه جامع روابط کار، اردبیل به عنوان استان پایلوت در سطح کشور انتخاب شده و از نیمه دوم سال جاری در راستای اجرای سیاست‌های وزارت کار و حمایت از قشر کارگر و کارفرما ثبت نام از جامعه هدف انجام می‌پذیرد.

وی افزود: این سامانه دارای ۲۲ زیرشاخه بوده که در گام اول بایستی کارگران و کارفرمایان با مراجعه به دفاتر پیشخوان به منظور ثبت نام نهایی، اقدام کنند.

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل یادآور شد: ثبت نام در سامانه مذکور باعث تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به کارگران و کارفرمایان شده و همچنین از سوء استفاده‌های احتمالی که بعضاً رقم خورده می‌شود جلوگیری به عمل می‌آورد.

رحیمی ادامه داد: یکی دیگر از مزایای ثبت در سامانه جامع روابط کار، جلوگیری از قراردادهای سفید امضا و پیشگیری از سوء استفاده برخی کارفرمایان از کارگران بوده به همین دلیل با ثبت قراردادهای تنظیمی در سامانه مذکور می‌توان در تنظیم روابط کار دغدغه‌های موجود را کاست.

وی تصریح کرد: اداره کار و رفاه اجتماعی اردبیل از اجرای مناسب طرح سامانه جامع کار در استان استقبال می‌کند، اما پیش شرط آن استقبال خود کارگران و کارفرمایان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل یادآور شد: ثبت نام در سامانه مذکور و احراز هویت هزینه چندانی نداشته و مراحل ثبت نام اولیه در حال حاضر از طریق دفاتر پیشخوان دارای مجوز استان انجام می‌پذیرد.

رحیمی در پایان تاکید کرد: بهرمندی از خدمات حوزه روابط کار این اداره کل منوط به ثبت نام و احراز هویت در این سامانه است.

کد خبر: ۶٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha