۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
مدیر سامسونگ به ۳۰ ماه حبس محکوم شد

مدیر سامسونگ به ۳۰ ماه حبس محکوم شد

دادگاهی در کره جنوبی وارث سامسونگ را به جرم رشوه، اختلاس و پنهان کردن عوایدی مجرمانه به ارزش ۷.۸ میلیون دلار به ۳۰ ماه زندان محکوم کرد

مژده باقری؛ بازار:  دادگاهی در کره جنوبی «جی. وای. لی» نایب رئیس شرکت سامسونگ الکترونیک را به ۲ سال و نیم (۳۰ ماه) زندان محکوم کرده است. دادگاه عالی سئول نخستین بار لی را در سال ۲۰۱۷ پس از افشای نقش وی در رسوایی فسادی که باعث برکناری پارک گوئن های، رییس جمهور کره جنوبی شد، به زندان محکوم کرد.  

به گزارش رویترز این اتفاق روی مدیریت لی در سامسونگ و همچنین دیدگاه عمومی کره جنوبی نسبت به این شرکت تأثیرات مهمی دارد. این اتفاق  سبب می‌شود لی از تصمیم گیری های مهم در شرکت سامسونگ کنار گذاشته شود. این در حالی است که این شرکت کره‌ای سعی دارد بر رقبایش غلبه کند. بر اساس این خبر همچنین لی نمی‌تواند بر فرایند ارث بری از پدرش نظارت کند. این امر در حفظ کنترل وی بر سامسونگ نیز نقش مهمی دارد.

لی ۵۲ ساله در سال ۲۰۱۷ میلادی به جرم رشوه به یکی از مشاوران سابق رئیس جمهور کره جنوبی متهم و به ۵ سال زندان محکوم شد. او اعلام کرد هیچ خطایی نکرده و مدت زمان محکومیت وی کاهش یافت. پس از آن نیز با رأی دادگاه تجدیدنظر محکومیت تعلیق شد. در نتیجه لی پس از یک سال از زندان آزاد شد.

اما دادگاه عالی این پرونده را به دادگاه بلندپایه سئول فرستاد که رأی آن امروز صادر شد. این دادگاه نیز لی را برای رشوه، اختلاس و پنهان کردن عوائد مجرمانه به ارزش ۷.۸ میلیون دلار مجرم شناخت و اعلام کرد کمیته مستقل انطباق سامسونگ اوایل سال گذشته میلادی تأسیس شد اما هنوز فعال نشده است.

محکومیت لی به زندان، خلائی را در بزرگترین سازنده تراشه حافظه، تلفن هوشمند و دستگاههای مصرفی جهان ایجاد می کند آن هم در شرایطی که شیوع همه گیری کووید ۱۹ ابهامات فزاینده در خصوص روابط آمریکا و وچین و رقابت را تشدید کرده است. اگرچه فعالیتهای روزمره سامسونگ توسط گروهی از مدیران انجام می شود اما فقدان لی ممکن است باعث توقف یا پیچیده شدن سرمایه گذاریهای عظیم یا اقدامات استراتژیک بلندمدت شود.

در آخرین جلسه دادگاه در ۳۰ دسامبر، لی یک عذرخواهی بلندبالا را خواند و وعده های قبلی خود برای تبدیل کردن سامسونگ به یک شرکت عالی و عدم تکرار اشتباهات گذشته را تکرار کرد و متعهد شد قدرت در سامسونگ را به فرزندانش منتقل نکند. جانشین شدن رسمی لی به جای پدرش که در اکتبر درگذشت، احتمالا تا زمان آزادی وی از زندان به تاخیر خواهد افتاد.

شایان ذکر است پس از اعلام این خبر سهام سامسونگ الکترونیکس، حدود چهار درصد سقوط کرد.

کد خبر: ۶۸٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha