۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
یارانه نقدی در ۲ سقف پرداخت می شود/ پرداخت یارانه تولید در سال آینده
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس:

یارانه نقدی در ۲ سقف پرداخت می شود/ پرداخت یارانه تولید در سال آینده

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت: براساس مصوبه این کمیسیون یارانه نقدی در دو سقف پرداخت می شود که ۵۸ میلیون نفر یک مبلغ و مازاد بر ۵۸ میلیون نفر تا سقف ۸۰ میلیون نفر، مبلغ دیگری دریافت خواهند کرد.

به گزارش بازار، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس، در نشست خبری امروز(دوشنبه، ۲۹ دی ماه) در تشریح مصوبات این کمیسیون، گفت: در راستای تعامل با دولت و افزایش تعداد نفر اشتغالی که دولت در لایحه دیده است مقرر شد میزان اشتغال از یک میلیون نفر به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سال آینده ارتقاء پیدا کند،  این تغییر در پی نشست هایی است که روز گذشته کمیته های مختلف کمیسیون تلفیق با وزرای راه و شهرسازی، نفت و صمت داشته اند و نشست ها امروز نیز ادامه می یابد. این جلسات برای ایجاد یک میلیون و ۵۰۰ هزار شغل انجام شده و در نهایت در صحن کمیسیون تلفیق درباره آن تصمیم گیری می شود.  

وی با بیان اینکه در پی مصوبه امروز کمیسیون متبوعش منابع یارانه ها یک جا دیده شده است، توضیح داد: تقریبا منابع تبصره ۱۴، ۴۶۳هزار میلیارد تومان لحاظ شده که ۱۴.۵ درصد سهم نفت در خصوص پالایشگاه ها و پخش فرآورده های نفتی نیز تفکیک می شود.

زارع همچنین افزود: یارانه نقدی در دو سقف پرداخت می شود که ۵۸ میلیون نفر یک مبلغ و مازاد بر ۵۸ میلیون نفر مبلغ دیگری دریافت می کنند. همچنین یارانه تولید برای نخستین بار در سال ۱۴۰۰ پرداخت می شود که در حوزه ایجاد اشتغال و یارانه سود تسهیلات در حوزه های کشاورزی، مسکن و صنعت و معدن است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مطرح کرد: همچنین سهم دستگاه های اجرایی از ۴۳۶میلیارد تومان جداگانه پرداخت خواهد شد اما در ردیف های عمومی بودجه می آید، در واقع تبصره ۱۴ در بودجه ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته متفاوت خواهد بود.

کد خبر: ۶۸٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha