۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
عرضه مسکن در بنگاه‌ها ۳۰ درصد افزایش یافت
با اجرای «قانون مالیات بر خانه های خالی»؛

عرضه مسکن در بنگاه‌ها ۳۰ درصد افزایش یافت

صفایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، وضع «قانون مالیات بر خانه های خالی» را از جمله اقدامات موثر مجلس برشمرد و گفت: با اجرایی شدن تنها بخشی از این قانون، عرضه مسکن در بنگاه ها ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش بازار، محمد صفایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در این مقطع زمانی با ناکارآمدترین دولت بعد از انقلاب مواجهیم گفت: دولت هنوز در ریل اقدام مبتنی بر شرایط موجود قرار نگرفته است.

وی در ادامه به بحث تحریم ها نیز اشاره کرد و گفت: تحریم ها برای ما فرصت های مختلفی را فراهم کرد اما متاسفانه این فرصت ها با یک سیستم ناکارآمدی همراه شد که هیچ انگیزه ای برای بهره گیری از این فرصتها را ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، وضع «قانون مالیات بر خانه های خالی» را از جمله اقدامات موثر برشمرد و گفت: الان که بخشی از این قانون اجرا شده عرضه مسکن در بنگاه ها ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده و اگر وزارت مسکن و اقتصاد کل این قانون را اجرایی کنند شاهد اتفاقات بسیار مبارکی خواهیم بود.

صفایی عملکرد دولت در حوزه بورس را بسیار ضعیف خواند و افزود: عدم آمادگی دولت در مقابل استقبال عظیم مردمی از بورس باعث شد که سرمایه ها به جای هدایت به سمت تولید، دچار خسارت شود.

این نماینده مجلس با اشاره به طرح دو فوریتی مجلس برای تعادل بازار سرمایه گفت: ما در قالب این طرح ورود شرکت های دولتی به بازار سرمایه را تسهیل کردیم و برای شرکت های خصوصی نیز ۲۵ درصد معافیت مالیاتی قرار دادیم اما دولت متاسفانه از این مصوبه هم بهره لازم را نبرد و تسهیلگری نکرد.

وی همچنین خصوصی سازی واقعی صنعت خودرو را ضروری دانست و گفت: نارکارآمدی سیستم دولتی، خودروسازان را هم زیان ده کرده است.

صفایی استقرار ۷۰ درصد منابع کشور در تهران را آفت و مفسده بزرگ دانست و گفت: به عنوان مثال، بانک آینده ۸۰ درصد از سپرده های مردمی را به شرکت های خودش وام داد لذا برای جلوگیری از هرز رفتن منابع مالی، اصلاح نظام بانکی باید در اولویت قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: طرح «مالیات بر عایدی سرمایه» بعد از طرح «اصلاح نظام بانکی» وارد صحن خواهد شد و تغییرات و اصلاحات ساختاری را در کشور به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: ۶۸٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha