۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
کمبود صنایع تبدیلی در خراسان شمالی باعث دورریزی محصولات کشاورزی شده است
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی:

کمبود صنایع تبدیلی در خراسان شمالی باعث دورریزی محصولات کشاورزی شده است

بجنورد- رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: کمبود صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی باعث شده همه‌ساله شاهد دورریزی محصولات ارزشمند کشاورزی باشیم.

سعید پور آبادی در گفتگو با بازار با اشاره به‌ضرورت توجه بیشتر مسئولین استان به سرمایه گذاری در بخش صنایع تولیدی، اظهار داشت: متأسفانه کمبود صنایع تبدیلی و فرآوری در بحث محصولات کشاورزی باعث شده تا همه‌ساله شاهد دورریزی محصولات ارزشمند کشاورزی باشیم.

وی افزود: در این راستا درخواست داریم زمینه سرمایه گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری در استان تسهیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی ادامه داد: ایجاد صنایع غذایی در استان ضروری است و نبود این صنایع باعث متضرر شدن کشاورزان خراسان شمالی شده است.

پور آبادی خواستار اولویت‌دهی سرمایه‌گذاری در توسعه فعالیت‌های کشاورزی در استان شد و گفت: این بخش نیازمند حمایت‌های ویژه دولت با در نظر گرفتن بسته‌های سرمایه‌گذاری و تسهیلات کم‌بهره است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه آموزش به کشاورزان استان باید در اولویت برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی قرار بگیرد افزود: آموزش به زبان ساده به کشاورزان استان ارائه شود که اگر نتوانیم مفاهیم و دانش روز کشاورزی را به کشاورزان استان انتقال دهیم نه‌تنها در کوتاه‌مدت موفقیتی کسب نخواهیم کرد بلکه در آینده فرسایش خاک افزایش‌یافته و آب و منابع گیاهی استان نیز از بین خواهد رفت.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در خصوص تجهیز و تقویت مکانیزاسیون کشاورزی در استان گفت: یکی از مشکلات موجود در زمینه بهره‌برداری نداشتن تخصص کافی در استفاده از ادوات است که می‌طلبد به سمت تخصص گرایی در بحث مکانیزاسیون کشاورزی حرکت کنیم.

کد خبر: ۶۸٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha