۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
پول‌پاشی دولت‌ها فقرزدایی نمی‌کند
عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا (س):

پول‌پاشی دولت‌ها فقرزدایی نمی‌کند

راغفر، عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا (س) گفت: با پخش کردن پول در جامعه نمی‌توان با فقر مقابله کرد و این مسئله خود سبب بروز مشکلاتی می‌شود.

به گزارش بازار، حسین راغفر اظهار کرد: فقر مطلق عموما زمانی است که فرد به سوتغذیه دچار شده و با کمبود منابع غذایی، مسکن نامناسب، عدم دسترسی به آموزش و پرورش و مسائل درمانی روبرو باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا سلام الله علیها بیان کرد: فقر نسبی، فقری با این توصیف است که فقر مطلق در جامعه برطرف شده و فقر نسبی یک میانه ای از توزیع درآمد است و میانه توزیع درآمد از سالی به سال دیگر می تواند تغییر پیدا کند.

راغفر با تاکید بر اینکه امروزه تمام کشورهای دنیا دچار فقر مطلق و نسبی هستند، خاطر نشان کرد: موفق‌ترین راهکار خروج از فقر اشتغال است یعنی اینکه بتوانیم یک شغل شایسته و پایدار برای فرد ایجاد کنیم.

این اقتصاددان بیان کرد: دومین مولفه شغل شایسته، دستمزد شایسته است که فرد می تواند از انجام هشت ساعت کار در روز زندگی با کیفیت برای خود و خانواده اش تامین کند.

وی خاطر نشان کرد: ما مشاغل متعددی را می بینیم که در جوامع به وجود می آیند، اما با یک بحران کوچک از بین می روند؛ باید به این مسئله توجه داشت بیکاری خود منشا بسیاری از نابسامانی‌ها اقتصاد کلان و بی ثبات کردن سیاسی اجتماعی است.

عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا (س) گفت: مسئله این نیست که ما در جامعه پول پخش کنیم و از این طریق بتوانیم با فقر مقابله کنیم که اصلا این مسئله امکان پذیر نیست، چرا که در ادامه خود نیز مشکلاتی را به وجود می آورد و در تمام دنیا این مسئله نشان داده است که امر موفقی نیست.

کد خبر: ۶۸٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha