۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
آب۲۸۹ روستا در اصفهان با تانکر تامین می‌شود/ بازسازی ۳۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

آب۲۸۹ روستا در اصفهان با تانکر تامین می‌شود/ بازسازی ۳۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی

اصفهان– شیشه فروش، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۲۸۹ روستای استان توسط تانکر آبرسانی می‌شوند که برای بهبود شرایط این روستاها بازسازی ۳۰۰ کیلومتری شبکه در دستور کار است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه از ابتدای مهر تاکنون به صورت میانگین ۷۳ میلیمتر بارش در استان اصفهان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: که این میزان نسبت به بلند مدت ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری قرار است ۳۰۰ کیلومتر از شبکه فرسوده آبرسانی به روستاها را بازسازی کند، ابراز داشت: این امر با هدف جلوگیری از هدر رفت وساماندهی آبرسانی انجام می‌شود.

آبرسانی لوله کشی به ۷۰ روستا تا پایان سال
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان بابیان اینکه هر ساله آبرسانی ۲۸۹ روستا در استان اصفهان در ایام تابستان با تانکر تامین می‌شود، ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب قرار است تا پایان سال با اجرای طرح‌های عمرانی آبرسانی ۷۰ روستا به صورت لوله کشی انجام دهند.

وی با بیان اینکه همچنان مشکل تامین آب روستاها را داریم، اضافه کرد: باید توجه داشت که با کاهش حجم آب‌ چاه‌های فلمن و همچنین کاهش کیفیت آب‌های زیر زمینی برای تامین آب در روستاهای استان اصفهان با مشکل جدی رو به رو هستیم، افزود: در این زمینه بسیاری از روستاها امکان برداشت آب از چاه را ندارند و این امر منجر به افزایش آبرسانی به تانکر شده است.

چاه‌های فلمن از چرخه تامین آب شرب اصفهان خارج شد
شیشه فروش با بیان اینکه در مسیر رودخانه زاینده رود به علت خشکی زاینده رود چاه‌های فلمن نیز خشک شده است، ادامه داد: این چاه‌ها ۳.۲ آب شرب اصفهان را تامین می‌کردند که این منبع را در حال حاضر نداریم.

وی با بیان اینکه روستاهای حوضه آبریز زاینده رود هنوز مجبور به استفاده از تانکر نشده‌اند، گفت: شرایط به این گونه پیش برود مجبور به استفاده از تانکر برای تامین آب این روستاها نیز خواهیم شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۹ روستای استان اصفهان با استفاده از تانکر آبرسانی می‌شوند، ادامه داد: این روستاها در مناطقی مانند فریدن، نایین، اردستان، فریدونشهر، خور و بیابانک و ... است.

وی با بیان اینکه در بخش شرب، صنعت، کشاورزی و ساماندهی شبکه‌های آبرسانی دستورالعمل‌هایی را صادر کرده‌ایم، افزود: در این زمینه جهادکشاورزی تاکنون در ۱۲۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی از آبیاری‌های نوین استفاده کرده است.

راه‌اندازی ۲۰۰۰ گلخانه در اصفهان
شیشه فروش راه‌اندازی دو هزار گلخانه را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته دراین زمینه اعلام کرد و گفت: اجرای طرح الگوی کشی و کاهش شدید کشت برنج نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

وی ادامه داد: در تمام شهرهای استان اصفهان آب شرب از فضای سبز جدا شده است و این اقدام بزرگی است، همچنین در ۶۰ درصد از فضای سبز شهرهای استان اصفهان طرح‌های نوین آبیاری در دستور کار قرار گرفته است.

کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب در بخش خانگی
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه برای پنج هزار خانوار در استان اصفهان تجهیزات کاهنده مصرف آب نصب شده است، ابراز داشت: در این زمینه شاهد کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب نیز بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در بخش صنایع نیز استفاده از پساب استاندارد شده نیز در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: این امر به صورت مستمر رصد می‌شود.

شیشه فروش با اشاره به صرفه‌جویی خوب مصرف آب در استان اصفهان گفت: در همه بخش‌ها شاهد صرفه‌جویی بوده‌ایم که امیدواریم با بهبود بارش‌ها شرایط بهتری را شاهد باشیم.

کد خبر: ۶۸٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha