۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
آزاد راه اصفهان – شیراز نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
در گفت‌وگو با بازار:

آزاد راه اصفهان – شیراز نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است

اصفهان– صلواتی، مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان از نیاز به دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری از پروژه آزاد راه اصفهان – شیراز خبر داد.

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به آخرین وضعیت آزادراه اصفهان – شیراز اظهار داشت: کریدور سراسری در شمال و جنوب کشور داریم که از حدود چهار دهه قبل طراحی آن انجام شده و آزاد راه تهران شیراز بخشی از آن کریدور است.

وی با بیان اینکه این کریدور از تبریز آغاز و تا بوشهر ادامه دارد، ابراز داشت: بخش‌هایی از این کریدور طی سال‌های گذشته انجام شده که بخشی از آن آزادراه اصفهان – شیراز است.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه آزاد راه اصفهان – شیراز در دوبخش آزاد راه اصفهان –ایزدخواست در محدوده استان اصفهان و ایزدخواست – شیراز در محدوده استان فارس اجرایی می‌شود، ادامه داد: کل این پروژه ۳۷۰ کیلومتر است که ۱۱۶ کیلومتر آن در محدوده استان اصفهان و ۲۲۴ کیلومتر در استان فارس است.

کاهش ۱۰۰ دقیقه‌ای مسیر اصفهان - شیراز
وی با بیان اینکه با راه‌اندازی آزاد راه اصفهان – شیراز کاهش زمان ۱۰۰ دقیقه را برای طی کردن این مسیر خواهیم داشت، اضافه کرد: کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال اول بهره برداری، کمک به کاهش حجم آلایندهای زیست محیطی، افزایش ایمنی و ... است.

صلواتی با بیان اینکه ۵۸ درصد از محدوده آزاد راه اصفهان – شیراز در منطقه کوهستانی قرار دارد، افزود: برای این بخش باید پل وتونل استفاده شود ضمن اینکه ۲۰ درصد از مساحت این پروژه در دشت و حدود ۲۳ درصد تپه ماهور است.

نیاز به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار
وی برآورد هزینه بهره برداری از آزاد راه اصفهان – شیراز را حدود دو هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: باید توجه داشت که این آزاد راه به عنوان اولین آزاد راه جنوب کشور نیز شناخته می‌شود.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه ۱۳۵ کیلومتر از مسیر ۵۰۰ کیلومتری اصفهان – شیراز را کم می‌کند، ادامه داد: این پروژه در توسعه اقتصادی استان‌های جنوبی کشور به ویژه فارس، کرمان، بوشهر، سیستان و بلوچستان تاثیر بسزایی دارد.

آزاد راه اصفهان – شیراز در محدوده اصفهان نیازمند سرمایه گذار است
وی با بیان اینکه تاکنون در این زمینه در بخش اصفهان – ایزدخواست عملیات اجرایی خاصی انجام نشده است، اضافه کرد: این پروژه معطل سرمایه‌گذار و مشارکت کننده بوده ودر سال جاری با دو سرمایه‌گذار دولتی و خروجی به صورت جدی وارد مذاکره شده‌ایم و امیدواریم شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه باشیم.

صلواتی با بیان اینکه شروع آزاد راه اصفهان – شیراز از سه راهی مبارکه و انتهای کنارگذر شرق اصفهان است، اضافه کرد: انتهای این پروژه در استان اصفهان ایزدخواست است.

وی ادامه داد: برآورد هزینه مورد نیاز برای مسیر ایزدخواست – شیراز در پروژه آزادراه اصفهان – شیراز دو هزار میلیارد تومان است، ابراز داشت: در این زمینه نیازمند همکاری دولت هستیم و تعهد وزارت راه و وزارت دفاع در این پروژه  ۵۰ به ۵۰ درصد است.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه آزادراه اصفهان – شیراز چهار خطه با ۲۷.۴ متر مساحت و دو خط رفت و دو خط برگشت است، تصریح کرد: در این مسیر ۲۲۴ کیلومتر است و بنا داریم این مساحت را تا تیر ماه سال آینده به بهره برداری برسانیم.

رشد ۸۰ درصدی آزادراه اصفهان – شیراز در استان فارس
وی با بیان اینکه ۶.۵ کیلومتر از مسیر ایزدخواست - اصفهان به صورت پل های بزرگ است، ادامه داد: این پروژه دارای ۵۱ پل و هفت تبادل است که در محدوده شهرهایی است که در این آزاد راه قرار دارند.

صلواتی با بیان اینکه ۱۳ مجتمع بین راهی برای آزاد راه اصفهان – ایزدخواست در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: ۳۶ پارکینگ و ۱۵ هزار متر ساختمان‌های راهداری، اورژانس و ... برای این مسیر در نظر گرفته شده است.  

وی با بیان اینکه در این بخش شاهد ۸۰ درصدی رشد پروژه هستیم، ادامه داد: در صورت تامین اعتبار با توجه به سرعت اجرایی که در این پروژه داریم در موعد مقرر به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر: ۶۸٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha