۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
خودکفایی در تولید و تجهیز سامانه‌های تهویه مترو
مدیرعامل شرکت مترو تهران عنوان کرد

خودکفایی در تولید و تجهیز سامانه‌های تهویه مترو

امام، مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: با حمایت از تولید کنندگان داخلی از دو سال گذشته تاکنون بخش مهمی از تجهیزاتی که در صنعت مترو استفاده می‌شود بومی سازی شده است.

به گزارش بازار، علی امام با بیان اینکه تجهیزات جانبی ایستگاه‌های مترو در داخل کشور تولید می‌شود، افزود: یکی از مهم‌ترین تجهیزات در صنعت مترو مجموعه تهویه یا سامانه‌های تهویه ایستگاهی و تونلی مترو است.

وی گفت: معمولاً در ایستگاه‌های مترو سه فن اصلی قرار دارد که پیش از این از خارج وارد می‌شد، اما در دو سال اخیر به همت متخصصان داخلی و با استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان کشور همه فن‌های مورد نیاز در مترو بومی سازی شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه در هر ایستگاه مترو سه فن استفاده می‌شود، افزود: یکی از فن‌ها کار تولید و تهویه هوا در ایستگاه را بر عهده دارد و دو فن دیگر در دو طرف تونل‌های منتهی به سکوی مترو قرار دارند که وضعیت تهویه هوا در شرایط دمشی و مکشی را در شرایط عادی و اضطراری انجام می‌دهند.

علی امام اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در مجموعه مترو و تولیدکنندگان داخلی ساخت پله برقی برای ایستگاه‌های مترو است که در ایستگاه‌هایی که به تازگی در حال بهره برداری هستند از پله برقی‌های ساخت تولید کنندگان داخلی استفاده می‌شود و این موضوعی افتخار آمیز برای کشور است که جلوی خروج ارز از کشور را می‌گیرد.

کد خبر: ۶۸٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha