۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
جمع‌آوری ۸۶۲ دستگاه رمز ارز در اردبیل/ کاهش تولید برق در نیروگاه سبلان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

جمع‌آوری ۸۶۲ دستگاه رمز ارز در اردبیل/ کاهش تولید برق در نیروگاه سبلان

اردبیل- قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل گفت: با هدف جلوگیری از مصرف نامناسب برق توسط دستگاه‌های رمز ارز در استان، بیش از ۸۶۲ دستگاه در این زمینه شناسایی و جمع‌آوری شده است.

حسین قدیمی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در ایام زمستان با توجه به شرایط خاص نیروگاه‌ها به مصرف بهینه مردم در انرژی نیازمندیم به طوریکه تلاش کردیم تا با تعدیل روشنایی معابر زمینه پایداری برق مصرفی منازل و واحدهای صنعتی را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: با تعدیل روشنایی معابر به تعداد ۱۴ هزار و ۶۲۹ دستگاه در سطح استان اردبیل، ۲.۷ دهم مگاوات کاهش مصرف انرژی را شاهد هستیم و این روند همچنان ادامه دارد.

هر شهروند با خاموش کردن یک لامپ ۱۰۰ واتی به پایداری شبکه برق کمک کند
مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل گفت: در کنار این امر اگر شهروندان تنها ۱۰ درصد مصرف برق خود را مدیریت کنند، ما با شرایط مناسبی در پایداری شبکه برق روبه‌رو خواهیم بود که انتظار می‌رود هر شهروند با خاموش کردن یک لامپ ۱۰۰ واتی به پایداری شبکه برق در استان کمک کند.

قدیمی افزود: مدیریت بهینه مصرف در فصل زمستان با تابستان متفاوت است چرا که ما در تابستان با یک پیک دو تا سه ماهه روبه‌رو هستیم اما در فصل زمستان بهتر است مشترکان دمای آسایش ۱۸ تا ۲۱ درجه را در منزل رعایت کرده و نسبت به خاموش کردن لامپ اضافی اقدام کنند تا ظرفیت مازاد تولید نیروگاه‌ها تعدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: یکی از علل اصلی خاموشی‌های اخیر تأمین نشدن سوخت نیروگاه‌ها بود که به همین دلیل قطعی برق در هفته گذشته اتفاق افتاد که به دنبال این امر ما گروه پایشی را برای مصرف بهینه انرژی در استان به ویژه در ادارات شکل دادیم تا با همکاری و مشارکت همه‌جانبه مصرف انرژی برق در ادارات، سازمان‌ها و مکان‌های آموزشی و همچنین روشنایی معابر کاهش پیدا کند تا پایداری شبکه اتفاق بیفتد.

کارکنان ادارات ۳۰ درصد برق مصرفی خود را کاهش دهند
قدیمی اضافه کرد: در ساعات غیراداری در کنار خاموش کردن وسایل گرمایشی، کارکنان ادارات باید ۳۰ درصد برق مصرفی خود را کاهش دهند تا فضای مناسب برای پایداری شبکه برق را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: باید هرگونه سهل‌انگاری را در مصرف بهینه برق کنار بگذاریم و به این موضوع توجه داشته باشیم که انرژی برق علی‌رغم ارزان‌ بودن باید به شکل صحیح و درست استفاده شود چرا که زحمت زیادی در تولید، توزیع و همچنین بخش انتقال آن کشیده می‌شود.

قدیمی به فرآیند تولید برق تا مصرف به عنوان یک فرآیند پیچیده اشاره کرد و ادامه داد:‌ ضرورت دارد تا برای جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی درست مصرف کردن را مورد تاکید و توجه قرار دهیم و به دور از هرگونه مصرف مازاد به بهینه‌سازی در این حوزه کمک کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: ما دیسباچینگ ملی و منطقه‌ای در مدیریت مصرف برق را داریم که بنا به ظرفیت تولید نیروگاه‌ها، برق مصرفی را در شبکه مورد کنترل و پایش قرار می‌دهد که ضرورت دارد با مصرف درست به پایداری شبکه و همچنین بالا رفتن ظرفیت نیروگاه‌ها در تولید کمک کرده و به نوعی از خاموشی‌های نابجا جلوگیری کنیم.

مصرف برق در اردبیل بیش از ۷ درصد افزایش یافت
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل به وضعیت استان در تولید و مصرف برق اشاره کرد و گفت: ۳۸ درصد مصرف برق در بخش خانگی، ۲۴ درصد در بخش صنعتی، ۱۶ درصد در بخش کشاورزی، ۳۳.۵ درصد در بخش روشنایی معابر، ۱۰.۵ درصد در بخش عمومی و هشت درصد در بخش تجاری است.

قدیمی تصریح کرد:‌ در ۱۰ ماهه امسال به نسبت سال گذشته ۷.۶ دهم درصد مصرف برق در استان اردبیل افزایش یافته که عمده افزایش مصرف در بخش خانگی و همچنین صنعتی بوده که این جای خوشحالی است که به چرخه تولید و اقتصاد استان کمک شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تعداد ۱۵ هزار و ۶۰۰ مشترک جدید در ۱۰ ماهه امسال به تعداد مشترکان شرکت برق افزوده شده که ۷۲۲ مشترک نیز ظرفیت کنتور برق خود را تا ۳۵ مگاوات افزایش دادند.

قدیمی افزود: ما در بخش تجاری به دلیل شرایط کرونا با نیم درصد کاهش مصرف روبه‌رو هستیم و در مجموع در ۱۰ ماهه امسال افزایش مصرف برق در استان اردبیل رقم خورده است.

وی به فعالیت ۱۲۰ نیروگاه تولید برق در کشور اشاره کرد و ادامه داد: ظرفیت این نیروگاه‌ها ۸۵ هزار مگاوات است که در استان اردبیل نیز ظرفیت تولید ۲.۵ برابر بیشتر از مصرف است و ظرفیت نیروگاه سبلان اردبیل ۸۰۰ مگاوات می‌باشد.

قدیمی اضافه کرد: ‌علاوه بر نیروگاه گازی سبلان، ما نیروگاه آبی مغان و نیروگاه‌های خورشیدی را نیز داریم که قطعا از ظرفیت آنها استفاده می‌کنیم.

ظرفیت تولید نیروگاه سبلان تا ۲۵ مگاوات تعدیل شد
وی به کاهش تولید نیروگاه سبلان اشاره کرد و گفت:‌ به دلیل تأمین نشدن گاز در نیروگاه سبلان، ظرفیت این نیروگاه تا ۲۵ مگاوات تعدیل شده که تنها قادر است نیاز داخلی این مجموعه را تأمین کند.

قدیمی در مورد اجرای طرح برق امید نیز بیان کرد: از اول آبان ماه مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند که ۲۱ درصد مشترکان در استان کم مصرف هستند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: مشترکانی که کمتر از ۸۰ کیلووات مصرف برق داشته باشند، از صد درصد تخفیف و بخشودگی بها برق مصرفی استفاده می‌کنند و این طرح همچنان ادامه دارد.

قدیمی تصریح کرد: ۴۹ درصد مشترکان استان خوش مصرف و ۱۹ درصد نیز پرمصرف هستند.

وی ضرورت مصرف بهینه و مدیریت درست مصرف را برای مشترکان پرمصرف یادآور شد و گفت: ما در استان اردبیل در سالجاری موفق شدیم تا با فعالیت ۳۵ مرکز غیرمجاز رمز ارز برخورد کرده و نسبت به برچیدن بساط ۸۶۲ دستگاه رمز ارز در استان اقدام شده است.

برخورد با یک‌هزار و ۴۸۳ مشترک مصرف کننده برق غیرمجاز در استان
قدیمی افزود: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت این مجموعه‌ها می‌توانند با سامانه ۱۲۱ تماس گرفته و ما را در جریان فعالیت غیرمجاز این مراکز قرار دهند تا با جمع‌آوری این مجموعه‌ها پرونده متخلفان به مجامع قضایی تحویل داده شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در بحث جمع‌آوری برق غیرمجاز نیز در استان اقدام خوبی انجام شده به طوریکه یک‌هزار و ۴۸۳ مشترک برق غیرمجاز در اردبیل که اقدام به مصرف غیرقانونی و دستکاری در کنتور برق کرده بودند، ‌ برخورد شده و برق غیرمجاز آنها برچیده شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل اضافه کرد: روشنایی بزرگراه‌ها و کمربندی‌ها به صورت یک در میان تعدیل شده ولی در صورت پایداری شبکه این روشنایی‌ها دوباره برقرار خواهد شد و ما دغدغه‌ای جز تأمین برق ۵۷۵ هزار مشترک برق به صورت پایدار، با کیفیت، مستمر و پایدار را نداریم.

کد خبر: ۶۸٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha