۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
نمایشگاه توانمندی‌های اردبیل در باکو دایر می‌شود
نایب رئیس اتاق اردبیل:

نمایشگاه توانمندی‌های اردبیل در باکو دایر می‌شود

اردبیل- پورسلیمان، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: نمایشگاه دائمی از توانمندی‌های استان اردبیل در شهر باکوی جمهوری آذربایجان دایر و راه‌اندازی می‌شود.

بهروز پورسلیمان در گفت‌و گو با بازار، اظهار کرد:‌ با توجه به شرایط اقتصادی و همچنین شیوع کرونا، ما مجبور به تعطیلی دفتر تجاری ایران در باکو شدیم چرا که توان پرداخت هزینه ۱۲ میلیون تومانی اجاره ماهانه این دفتر را نداشتیم.

وی تصریح کرد: با توافق انجام شده قرار است نمایشگاه دائمی از توانمندی‌های استان اردبیل در حوزه‌های مختلف در بهترین نقطه باکو دایر شود که در این زمینه رایزنی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و اتاق مشترک ایران و آذربایجان در اولین فرصت این کار را به انجام خواهد رساند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: به جای برگزاری جلسات و همایش‌ها بهتر است به کار میدانی و عملیاتی روی بیاوریم و در قالب کمیته استانی با دعوت از ظرفیت مهندسان و نظام فنی و اجرایی بتوانیم در بازسازی قره‌باغ مشارکتی جدی و عملی را داشته باشیم.

پورسلیمان افزود: باید هر چه سریعتر این کار به سرانجام برسد تا تشکل‌ها و مجموعه‌های فعال در حوزه نظام مهندسی بتوانند در بازسازی و عمران و آبادانی قره‌باغ مشارکت کرده و جلوتر از سایر کشورها در این زمینه توانمندی خود را به نمایش بگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: باید در اولین فرصت و به دور از هرگونه تعلل و تأخیر به شکل عملیاتی در این حوزه ورود پیدا کنیم تا با همکاری و تعامل استانی بتوانیم راه را برای حضور بخش خصوصی و تشکل‌های فعال در حوزه‌ اقتصادی، فنی، عمرانی و تخصصی به وجود آوریم.

پورسلیمان ضرورت پیگیری استانی و ملی را برای راه‌اندازی بندر خشک در تازه‌کند پارس‌آباد یادآور شد و اضافه کرد: ما در هفته جاری نشست مشترک اعضای کمیسیون تخصصی اتاق ایران و آذربایجان را برگزار خواهیم کرد که قطعا در این جلسات تأکید بر راه‌اندازی بندر خشک و بارانداز صادراتی است.

وی بیان کرد: قبل از امضای تفاهمنامه با تدبیر مسئولان کشوری و استانی باید زمینه مناسب و قول مساعد برای راه‌اندازی بندر خشک و اتصال راه آهن اردبیل به پارس‌آباد در تفاهمنامه امضا شده قید شود تا به سرعت زمینه این کار نیز فراهم آید.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: نظام مهندسی باید نیروهای فنی و مهندسی خود را برای همکاری در این زمینه ترغیب و تشویق کند تا در اولین فرصت با اعزام هیئت تجاری، فنی و عمرانی بتوان بسیاری از کارها را در کشور آذربایجان بر عهده گرفت.

کد خبر: ۶۸٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha