۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
در شرایطی نیستیم که صادرات دام انجام شود
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران:

در شرایطی نیستیم که صادرات دام انجام شود

ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران در واکنش به مباحث مطرح شده پیرامون صادرات دام اظهار کرد: با توجه به ایام‌ پایانی سال و زمزمه های گرانی گوشت در بازار، در شرایطی نیستیم که صادرات دام انجام شود؛ چرا که این موضوع بر چالش بازار دامن می زند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران گفت: زمانی که اسم صادرات به میان آید، دامدار رغبتی به فروش دام در بازار داخل ندارد که همین امر زمینه را برای کمبود و التهاب قیمت در بازار فراهم می کند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره آینده بازار گوشت گفت: با توجه به محدودیت قاچاق دام پیش بینی می شود که اگر صادرات دام زنده هم به بازارهای هدف نداشته باشیم، با چالش کمتری در بازار پایانی سال در حوزه دام و گوشت روبه رو خواهیم بود.

او از رکود بازار گوشت خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۰۵ تا ۱۰۶ هزار تومان به مغازه دار و ۱۱۵ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

وی افزود: با توجه به روزهای پایانی ماه، بازار گوشت رونقی ندارد و پیش بینی می شود که در ابتدای ماه آینده قیمت گوشت در بازار افزایش نسبی داشته باشد.

ملکی بیان کرد: با افزایش تقاضا برای خرید، دامداران نرخ های مدنظر را اعمال می کنند، به همین خاطر به مردم توصیه می شود که در طول ماه مایجتاج مورد نیاز را خریداری کنند و از هجوم برای خرید در روزهای نخست ماه پرهیز کنند تا قیمت ها بی رویه بالا نرود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: با واریز حقوق ها در ابتدای ماه، خانوارها برای خرید شتابزده عمل می کنند، درحالیکه این امر باعث افزایش قیمت می شود، اما با خرید در ۱۵ روز ابتدای ماه نرخ ها مناسب تر خواهد بود.

وی نرخ کنونی هر کیلو دام زنده در میادین را ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به کنترل نسبی قاچاق، کمبودی در عرضه دام نداریم.

ملکی با اشاره به اینکهقاچاق دامپر رونق نیست، گفت: با توجه به محدودیت قاچاق، جای تشکر از مرزبانی است که پوشش خوبی از مرزهای کشور دارند، ضمن آنکه بارش برف در مناطق مرزی و مسدود شدن راه ها مزید بر علت شده تا مشکلی در عرضه دام داخل نداشته باشیم که با پشت سر گذراندن بهمن، دام های گرمسیری هم روانه بازار می شود که شرایط نسبت به قبل بهتر می شود.

کد خبر: ۶۸٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha