۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
تأمین سوخت دوم صنایعی که از گاز طبیعی استفاده می کنند
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان خبر داد:

تأمین سوخت دوم صنایعی که از گاز طبیعی استفاده می کنند

همدان - مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از تأمین سوخت دوم برای صنایعی که از گاز طبیعی استفاده می کنند، خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان، امین روستایی گفت: در پی برودت هوا، افزایش مصرف گاز طبیعی و به تبع آن کاهش فشار گاز، امکان قطعی گاز مصارف صنعتی وجود خواهد داشت که با تدابیر اندیشیده شده سوخت دوم و جایگزین برای این مراکز تأمین می شود.

وی با اشاره به شعار سال جهش تولید اطمینان داد در صورت قطع احتمالی گاز طبیعی، سوخت جایگزین تولیدکنندگان کالا و خدمات پیش بینی، به اندازه کافی ذخیره سازی و آماده تحویل است تا وقفه ای در روند تولید ایجاد نشود.

روستایی با اشاره به اینکه لازمه تخصیص سوخت دوم ثبت نام در سامانه «سدف» است، افزود: این سوخت با اولویت بندی، به عنوان ذخیره و با مدت زمان ۷ تا ۱۵ روزه در اختیار مصرف کنندگان استان همدان قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: سامانه «سدف» مطابق دستورالعمل ماده ۴۴ آیین نامه اجرایی مفاد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و فرآورده های نفتی با هدف کنترل و مدیریت توزیع بهینه سوخت و فرآورده های نفتی یارانه ای  ایجاد شده و بدون طی کردن مراحل لازم ثبت درخواست، امکان ارائه سوخت به هیچ دستگاهی وجود ندارد.

روستایی اظهار کرد: این منطقه آمادگی کامل تأمین سوخت جایگزین در مواقع قطع گاز، برق و سایر بحران ها، برای تمامی بخش های مصرف کننده را دارد اما دریافت این سوخت مستلزم اقدامات لازم دستگاه ها در خصوص درخواست در سامانه سدف و تأیید آن است.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه شرایط برای همه یکسان است؛ یادآور شد: در حال حاضر حتی اگر خود ما هم نیاز به سوخت جایگزین داشته باشیم باید مطابق دستور عمل اقدام کنیم در غیر این صورت مجاز به استفاده از یک لیتر سوخت مایع هم نیستیم.

روستایی تأکید کرد: در این پروسه ابتدا مالک یا نماینده واحد متقاضی دریافت سوخت ذخیره باید در سامانه تجارت آسان جدید به آدرس  NEWTEJARATASAN.NIOPDC.IR درخواست خود را ثبت کند.
 

کد خبر: ۶۸٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha