۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
 خام فروشی بلای جان کشاورزی مازندران
نماینده مردم ساری مطرح کرد

خام فروشی بلای جان کشاورزی مازندران

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس خام فروشی را بلای محصولات کشاورزی در استان بیان کرد و ایجاد صنایع تبدیلی را امری لازم برشمرد.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه محصولات کشاورزی را در استان خام فروشی می کنیم، اظهار کرد: استان مازندران در حوزه کشاورزی نیاز مبرم به صنایع تبدیلی دارد.

وی با انتقاد از ورود سالانه ۷۰۰ هزار تن علوفه برای خوراک دام به مازندران، اظهار داشت: باید در حوزه صنایع تبدیلی به شدت کار و فعالیت کنیم.

زارعی از شناسایی اراضی برای ایجاد شهرک های صنعتی تبدیلی خبر داد و گفت: باید صنایع تبدیلی را در استان ایجاد کنیم.

وی همچنین با اشاره به وجود بازارهای متنوع در حوزه کشورهای سی آی اس بر لزوم توسعه صادرات به کشورهای مختلف تاکید کرد و گفت: در حوزه بسته بندی، کیفیت محصولات و غیره باید استانداردهای جهانی را رعایت کنیم.

زارعی همچنین از در دستور کار قرار داشتن شهرک های گلخانه ای و کشاورزی در استان خبر داد و گفت: تا پایان سال اولین شهرک کشاورزی در استان ایجاد می شود.

صنایع با ۳۰ درصد ظرفیت کار می کنند
زارعی زهکشی اراضی را از دیگر نیازمندی ها بیان کرد و گفت: احیای واحدهای صنعتی نیمه تعطیلی و تعطیل شده باید دستور کار قرار گیرد و در حال حاضر صنایع با ۲۵ تا ۳۰ درصد در حال فعالیت است.

وی با اظهار اینکه هنوز دستور توقف سد فینسک به صورت رسمی داده نشد، گفت: این موضوع در دست پیگیری است.

زارعی شناسایی پیشران های توسعه استان را امری مهم بیان کرد و گفت: باید زمینه سرمایه گذاری های بزرگ را در استان فراهم کنیم و هزاران میلیارد تومان گردش مالی محصولات کشاورزی استان است اما سرمایه گذاری های این بخش اندک است.

وی با اظهار اینکه مازندران در حال ارائه خدمات ملی است، تصریح کرد: ساختار نظام بودجه باید تغییر کند و در قانون بودجه ۱۴۰۰ توانستیم برخی ردیف ها را در حوزه راه ها، آب و غیره اصلاح کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به وضعیت مازندران در ادوار گذشته افزود: زهکشی اراضی کشاورزی از جمله موضوعات مهم در استان به شمار می رود و پیشران توسعه استان محسوب می شود.

زارعی با اظهار اینکه ردیف بودجه ای برای زهکشی اراضی نداریم، تصریح کرد: متاسفانه امسال نتوانستیم در این بخش ردیف بودجه داشته باشیم و مجمع نمایندگان در حال برنامه ریزی در این بخش است.

وی با تاکید بر اینکه باید نیازمندی ها و پایه های بودجه ای و ساختاری استان اصلاح و تقویت شود، گفت: برنامه ریزی در این بخش الزامی است.

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان ناظر بر عملکرد دستگاه های اجرایی هستند، گفت: بسیاری از شوراهای ناظر از جمله اشتغال در استان فعال نیستند و باید در این حوزه مطالبه گری شود.

کد خبر: ۶۷٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha