۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸
۴۰ آژانس گردشگری آذربایجان‌شرقی درخواست تعطیلی کردند
مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی:

۴۰ آژانس گردشگری آذربایجان‌شرقی درخواست تعطیلی کردند

تبریز- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد: به دلیل شرایط خاص کرونایی و رکود حاکم بر صنعت گردشگری جهان، تاکنون تعداد ۴۰ آژانس گردشگری در این استان تقاضای تعطیلی کرده اند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده مجموع آژانس های مسافری و گردشگری آذربایجان شرقی را ۲۴۶ واحد اعلام و اضافه کرد: درخواست تعطیلی ۴۰ واحد از این مجموعه رقم بسیار بالایی است که بر اثر تبعات شرایط کرونایی در استان رقم خورده و می توان ادعا کرد که صنعت گردشگری با ظهور و بروز ویروس کرونا به تدریج مسیر نابودی را در پیش گرفته است.

وی اظهار داشت: البته باید در نظر داشت که بقیه آژانس های گردشگری آذربایجان شرقی و حتی در کل کشور نیز شرایط چندان مناسبی ندارند و همه این واحدهای صنفی مشکلات عدیده و بسیاری دارند که به دلیل تعطیلی تورهای مسافرتی بر آنها حاکم شده است و این احتمال وجود دارد که درخواست های تعطیلی روز به روز افزایش یابد.

حمزه زاده افزود: در حال حاضر تنها منبع تامین مالی آژانس های گردشگری و مسافرتی در آذربایجان شرقی موضوع بلیت فروشی است که آن نیز با خریدهای اینترنتی به شدت در حال افول و نزول است و اگر این منابع مالی نیز از آژانس ها گرفته شود، رکود کامل بر صنعت گردشگری و آژانس های مسافری حاکم خواهد شد.

وی کاهش ظرفیت مسافرگیری هتل ها و اماکن اقامتی آذربایجان شرقی را نشانه ای واضح از رکود حاکم بر صنعت گردشگری خواند و گفت: هم اکنون هتل های این استان در بهترین حالت با ۲۵  درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند که بر اساس استانداردهای ملی و جهانی این رقم باید حداقل ۴۰ درصد باشد تا سوددهی هتل ها و اماکن اقامتی محقق شود.

حمزه زاده ادامه داد: بر همین اساس هتل های آذربایجان شرقی و اغلب شهرهای ایران با حداقل ۱۵ درصد زیان دهی فعالیت می کنند که ادامه این روند آثار بسیار تخریبی بر حوزه گردشگری و نیز اشتغال شهرهای مختلف به خصوص گردشگرپذیر خواهد گذاشت.

به گفته وی شرایط کرونایی در کشور و آذربایجان شرقی باعث شده است تا خدمات جانبی هتل ها همچون فعالیت استخرها، کافی نت ها، کافی شاپ ها، تالارها و باشگاه های ورزشی موجود در داخل این اماکن نیز تعطیل شده و منابع درآمدی آنها به شدت کاهش یابد.

کد خبر: ۶۷٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha