۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
۵۲۷ تن چوب قاچاق در اصفهان کشف شد
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی اصفهان:

۵۲۷ تن چوب قاچاق در اصفهان کشف شد

اصفهان- سرهنگ طاهری، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان گفت: ۵۲۷ تن چوب قاچاق در استان اصفهان طی ۱۰ ماه اخیر کشف شده است.

سرهنگ علیرضا طاهری با بیان اینکه قاچاق چوب و تولید ذغال در استان اصفهان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اظهار داشت: در این زمینه باید توجه داشت که از ابتدای امسال تاکنون ۵۲۷ تن چوب و ۳۴ تن زغال در استان اصفهان کشف شده است.

وی گفت: این آمار در سال گذشته ۴۷۴ تن چوب و ۱۴.۵ تن زغال بوده است.

راه‌اندازی سامانه برای دریافت مجوز حمل چوب در اصفهان
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان به راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام محموله‌های چوب و زغال در استان اصفهان اشاره کرد و ابراز داشت: بر این اساس همه حاملان چوب در استان باید چه در زمینه جابجایی چوب‌های باغی و چه در زمینه جابجایی چوب‌های جنگلی با ثبت نام در این سامانه و دریافت مجوز اقدام کنند.

وی اضافه کرد: چنانچه فردی خارج از سامانه و دریافت مجوز از این سامانه نسبت به حمل چوب اقدام کنند، تخلف است و محموله توقیف خواهد شد.

درختان قطع شده در دو استان مجاور در اصفهان توزیع می‌شود
سرهنگ طاهری با بیان اینکه با بیان اینکه عمده چوب کشف شده در استان اصفهان بلوط است، اضافه کرد: بیشترین میزان این چوب‌ها از دو استان همجوار زاگرسی مانند کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری قطع و به اصفهان به عنوان خواستگاه این محصول ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه در شمال استان نیز جنگل‌های دست کاشت بلوط را داریم که توسط قاچاقچیان تهدید می‌شدند، ادامه داد: این چوب در اصفهان، خمینی‌شهر، نجف آباد و فلاورجان توزیع و تبدیل به زغال برای مصارف خاص می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان با بیان اینکه به همه افرادی که نسبت به قاچاق چوب اقدام می‌کنند، تذکر می‌دهیم، ابراز داشت: برخورد قاطع با این تخلف در دستور کار است و به ازای هر کیلوگرم چوب جنگلی بلوط ۴۳ هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است که تا سه برابر هم قابل افزایش است.

جریمه ۱۲۹ هزار تومانی برای هر کیلو زغال غیرمجاز
وی ادامه داد: برای کشف هر کیلوگرم زغال غیر مجاز نیز ۱۲۹ هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است ضمن اینکه برابر قانون در صورتی که ارزش محموله مکشوفه بیش از ۱۰میلیون تومان باشد خودروی حامل قاچاق به نفع دولت مصادره خواهد شد.

سرهنگ طاهری اضافه کرد: در سال جاری هشت خودرو به همین دلیل مصادره شده است.

وی ضمن قدردانی از دستگاه قضا، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی به دلیل همراهی با یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان برای مقابله با قاچاق چوب تصریح کرد: همه شهروندان باید توجه داشته باشند که درختان جنگلی سرمایه محیط زیستی است و باید همه در حفظ این نعمت کوشا باشیم.

کد خبر: ۶۷٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha