۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
منابع درآمدی زنجان ۲هزار میلیارد تومان است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان:

منابع درآمدی زنجان ۲هزار میلیارد تومان است

زنجان- میرزایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان گفت:منابع درآمدی استان زنجان دو هزار و ۹۶۶ میلیارد تومان و مصارف هم پنج هزار و ۴۸۱ میلیارد تومان است، بنابراین زمانی که مصارف را به منابع تقسیم کنیم عدد ۱.۸۳ به دست می‌آید.

رامین میرزایی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر اینکه بودجه بر اساس برخی از شاخص‌ها توزیع می‌شود، گفت: عمده‌ترین شاخصی که در کشور برای توزیع بودجه در نظر گرفته می‌شود، بحث جمعیت و وسعت استان‌ها است و همچنین قرار گرفتن استان در منطقه مرزی یا غیرمرزی از دیگر شاخص‌ها برای توزیع بودجه در کشور به شمار می‌رود. برخوردار بودن و یا کم‌برخوردار بودن نیز به همراه سایر شاخص‌ها را باید به این مجموعه اضافه کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه توزیع بودجه به هیچ عنوان نگاه‌مان به رتبه و جایگاه نیست بلکه موضوع را از منظر رشد بودجه مدنظر قرار می‌دهیم، اظهار کرد: خوشبختانه رشد بودجه استان در اعتبارات عمرانی و یا تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بدون لحاظ اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور (توازن) حاکی از آن است که در جایگاه یازدهم قرار داریم و با احتساب اعتبارات قانون فوق (توازن) در رتبه پانزدهم هستیم.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان گفت: علاوه بر این استان زنجان در اعتبارات هزینه‌ای رتبه هفدهم را در اختیار دارد و این بدان معنی است که استان زنجان با وجود اینکه به لحاظ جمعیت و مساحت در رتبه‌های ۲۵ و ۲۰ قرار دارد اما در حوزه اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی رشد قابل قبولی داشته است.

میرزایی تاکید کرد: بیشتر اعتبارات در مرکز و در ردیف‌های متمرکز ملی نگه‌داری می‌شود، به همین خاطر درخواست ما از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان این است که بتوانند بیشتر از این منابع بهره‌مند شده و آن را به استان تزریق کنند.

وی با یادآوری اینکه وقتی صحبت از درآمد در بودجه به میان می‌آید، به این معنی است که یک درآمد در سطح کشور و یک درآمد نیز مختص استان‌ها است، گفت: برای استان زنجان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به میزان دوهزار و ۹۶۶ میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده است که از این میزان حدود دوهزار و۷۷۴  میلیارد تومان مربوط به درآمدهای مالیاتی بوده و ۱۹۳ میلیارد تومان نیز مربوط به سایر درآمدها است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان با اشاره به اینکه بیش از این درآمد به استان بازمی‌گردد، افزود: امسال برای اولین‌بار در لایحه، جدول مصارف و منابع دیده شده است و منابع درآمدی استان هم دو هزار و۹۶۶ میلیارد تومان و مصارف استان نیزپنج هزارو ۴۸۱ میلیارد تومان است، بنابراین زمانی که مصارف را به منابع تقسیم کنیم عدد ۱.۸۳ به دست می‌آید، یعنی دولت تقریباً یک برابر درآمد استان را دوباره به استان تخصیص می‌دهد که این به جز استان تهران برای سایر استان‌ها نیز اعمال شده و مختص استان زنجان نیست.

کد خبر: ۶۷٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha