۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
۱۲ هزار و ۹۴۵ شغل جدید در قزوین ایجاد شد
معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی قزوین:

۱۲ هزار و ۹۴۵ شغل جدید در قزوین ایجاد شد

قزوین- معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۹۴۵ فرصت شغلی جدید معادل ۷۹.۴ درصد تعهد اشتغال استان در قزوین ایجاد شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین، وحید انتظاری اظهار داشت: امسال ایجاد ۱۶ هزار و ۳۷۷ فرصت شغلی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان قزوین قرار گرفته و برای هر یک از شهرستان‌های استان برش خاصی تنظیم و ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: طبق این تعهد، شهرستان البرز ۱۱۱.۵ درصد، آوج ۱۰۰.۵ درصد، آبیک ۱۰۲.۳ درصد، بویین زهرا ۹۱.۹ درصد، تاکستان ۶۷.۴ درصد و شهرستان قزوین ۵۴.۲۹ درصد اشتغال مصوب را محقق کرده‌اند.

انتظاری با اشاره به میزان تحقق تعهد اشتغال در دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: شرکت آب منطقه‌ای استان ۸۴۸ درصد، آب و فاضلاب روستایی ۱۰۰ درصد، بهزیستی ۱۱۵ درصد، جهاد کشاورزی ۹۴ درصد، دانشگاه علوم پزشکی ۸۸ درصد، راهداری ۹۷ درصد، شرکت گاز ۱۰۴ درصد، صندوق کارآفرینی امید ۱۱۱ درصد، صنعت، معدن و تجارت استان ۵۸ درصد، فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۱۴ درصد، میراث فرهنگی ۹۹ درصد، کمیته امداد ۹۶ درصد و اقتصاد و دارایی ۱۰۸ درصد تعهد اشتغال مصوب خود را محقق کرده‌اند.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز ایجاد ۱۶ هزار و ۳۷۵ فرصت شغلی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان قرار داشت که عددی بیشتر از نرخ مصوب یعنی ۱۷ هزار و ۵۴۲ فرصت شغلی معادل ۱۰۷ درصد محقق شد.

 انتظاری با اشاره به ایجاد اشتغال در روستاهای استان، گفت: در این زمینه ۲ هزار و ۲۵۰ طرح برای دریافت سه میلیارد و ۲۵۴ میلیون ریال تسهیلات جهت اشتغال چهار هزار و ۸۶۰ نفر به بانک‌ها ارسال شده است که تاکنون هزار و ۶۵۳ طرح حدود ۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال برای اشتغال سه هزار و ۹۱۲ نفر دریافت کرده‌اند.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به پرونده‌های دریافت تسهیلات کرونا، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۰ هزار و ۷۱۸ پرونده برای اشتغال ۲۸ هزار و ۹۶۱ نفر جهت دریافت ۲ میلیارد و ۶۷۸ میلیون ریال تسهیلات تشکیل شده که تاکنون به متقاضیان، یک میلیارد و ۷۵۹ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

انتظاری با اشاره به فعالیت ۱۹ دفتر کاریابی حضوری و اینترنتی در استان، گفت: در سال جاری در مجموع ایجاد فرصت شغلی برای سه هزار و ۷۳۰ نفر از طریق دفاتر کاریابی استان پیش بینی شده است که در ۹ ماه سال جاری ۲ هزار و ۶۳۰ نفر به وسیله کاریابی‌های استان به کار گمارده شده‌اند.

کد خبر: ۶۷٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha