۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
راه‌اندازی منطقه آزاد و بندر خشک اردبیل را به صورت ملی پیگیر هستیم
استاندار اردبیل:

راه‌اندازی منطقه آزاد و بندر خشک اردبیل را به صورت ملی پیگیر هستیم

اردبیل- بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: راه‌اندازی منطقه آزاد و بندر خشک را در شمال استان اردبیل به جد پیگیری می‌کنیم تا به صورت ملی شاهد تحقق این امر باشیم.

اکبر بهنام‌جو در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در صدور خدمات فنی و مهندسی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و فرهنگی به جمهوری آذربایجان باید زمینه مناسب و بهترین شرایط فراهم آید تا ما بتوانیم کامل‌ترین مجموعه خدمات را ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: باید با بهره‌گیری از ظرفیت ملی و استانی در ارائه خدمات با کیفیت و بهتر و انتقال این خدمات به شکل استاندارد ورود پیدا کنیم تا در رقابت با سایر کشورها در بازسازی قره‌باغ بتوانیم پیشرو و پیشقدم حرکت کنیم.

استاندار اردبیل گفت: اعزام نیروهای مجرب با استفاده از توان پیمانکاری و شرکت‌های فنی‌ و مهندسی باید به نحوی باشد تا به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، آبروی کشور و ملت را حفظ کنیم که در این زمینه اتاق بازرگانی می‌تواند مرجع خوبی برای هماهنگی این کار در برپایی نمایشگاه‌های توانمندی استان و همچنین کارهای اجرایی و عملیاتی باشد.

بهنام‌جو افزود: در هفته‌های اخیر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و خود بنده با سفیر ایران در آذربایجان و همچنین آذربایجان در ایران رایزنی‌های لازم را انجام دادیم تا در بازسازی قره‌باغ مشارکت جدی را به نمایندگی از کشورمان داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در استان اردبیل بزرگترین طرح‌های توسعه گلخانه‌ای و اجرای سیستم آبیاری مدرن را شاهد هستیم که این خود می‌تواند بهترین فرآیند در اعلام حضور و اجرای طرح‌های صنعتی و بخش کشاورزی در قره‌باغ آذربایجان باشد که بهتر است سرمایه‌گذاران ما این توانمندی‌ها را اعلام کرده و حتی به صورت نمایشگاهی خوشه‌هایی از این دستاوردها را در معرض دید قرار دهند.

بهنام‌جو اضافه کرد: قطعا در اجرای طرح‌ها توجیه اقتصادی و همچنین حفظ منافع ملی و منطقه‌ای حائز اهمیت است و ما در قالب تفاهمنامه‌های مشترک می‌توانیم کارها را با کیفیت و مطلوبیت به پیش ببریم.

وی جلوگیری از موازی‌کاری و هرگونه اقدام غیرضرور در این مسیر را یادآور شد و بیان کرد: باید کارها با هماهنگی و به شکل منسجم به پیش برود تا در یک فضای رفاقتی بتوانیم سرمایه‌گذاری مناسبی را به صورت ملی و استانی در کشور همسایه داشته باشیم و در کنار آن بسترهای لازم برای راه‌اندازی منطقه آزاد و بندر خشک را نیز پیگیر هستیم.

بهنام‌جو ادامه داد: مسئولان کشور قول مساعد برای راه‌اندازی این مجموعه‌های تحول‌آفرین اقتصادی دادند که انتظار می‌رود در شرایط مطلوب و مناسب فضا و فرصت کاری فراهم آید.

وی به مشکلات بخش گردشگری نیز اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به اینکه کرونا امکان تداوم در سال‌های آینده را نیز دارد باید حمایت‌ها و فعالیت‌ها در بخش گردشگری با احتیاط و در نظر گرفتن شرایط خاص کرونایی باشد که ما از مجموعه بانک‌ها نیز خواسته‌ایم تسهیلات ارزان قیمتی را در اختیار فعالان این بخش قرار دهند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: بهتر است فعالان این بخش سرمایه‌گذاری‌های لازم را برای سال‌های پساکرونا به خوبی انجام دهند که ما در استان طرح‌های متعددی را آماده اجرا داریم و قطعا در سفر پیش روی وزیر گردشگری، افتتاح طرح‌های این حوزه را شاهد خواهیم بود.

کد خبر: ۶۷٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha