۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
ابزارهای فناورانه در خدمت توسعه تجارت در عصر کرونایی
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران:

ابزارهای فناورانه در خدمت توسعه تجارت در عصر کرونایی

نجفی‌منش، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اظهار داشت: نمایشگاه مجازی می‌تواند به توسعه صادرات کالا و خدمات منجر شود، بنابراین در کنار محصولات و تولیدات باید لینک‌هایی وجود داشته باشد که اطلاعات کارخانه، مراحل تولید، محل و موقعیت در آن وجود داشته باشد و افرادی که محصولی را جستجو می‌کنند بتوانند با روش‌های متفاوت تولید آشنا شده و با میل خود انتخاب کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اولین نمایشگاه مجازی ایران، محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: نمایشگاه‌ها بیشتر با هدف نشان دادن توانمندی‌هایی داخلی برگزار می‌شوند و بسیاری از افرادی که به دنبال تکنولوژی‌های نو هستند، می‌توانند این تازه‌ها را در نمایشگاه پیدا کنند؛ پس به عبارتی، نمایشگاه پل ارتباطی میان تولیدکنندگان و متقاضیان کالا است.

وی ادامه داد: باید امکان جست وجوی مناسب در سایت‌های نمایشگاهی فراهم باشد که به این منظور، حتی می‌توان قیمت محصولات و خدماتی که در طول نمایشگاه به مشتریان عرضه می‌شود، در این سایت درج و امکان ارایه پیشنهادات و انتقادات فراهم شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد:‌ اطلاعات و راهنمایی‌هایی که در این سایت وجود دارد باید دوزبانه باشد؛ به طور مثال انگلیسی و فارسی، تا بازدیدکنندگان خارجی نیز بتوانند به اطلاعات نمایشگاه دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد : نمایشگاه مجازی می‌تواند به توسعه صادرات کالا و خدمات منجر شود، بنابراین در کنار محصولات و تولیدات باید لینک‌هایی وجود داشته باشد که اطلاعات کارخانه، مراحل تولید، محل و موقعیت در آن وجود داشته باشد و افرادی که محصولی را جستجو می‌کنند بتوانند با روش‌های متفاوت تولید آشنا شده و با میل خود انتخاب کنند.

نجفی منش گفت:‌ عصر کنونی عصر دیجیتال مارکتینگ است و هر چه استفاده از ابزارهای فناورانه گسترش یابد کارآمدی بیشتری را به همراه خواهد داشت. کرونا این اجبار را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است تا برخی از کسب‌ و کارها که امکان آن را دارند بر بستر الکترونیک به ارایه خدمات بپ‌ردازند.

وی با بیان اینکه اکنون بسیاری از جلساتی که در گذشته به صورت حضوری برگزار می‌شد، در فضای آنلاین برگزار می‌شود و از کیفیت و اهداف برگزاری آن کاسته نشده است، عنوان کرد: کاهش زمان و صرفه‌جویی در هزینه از مهمترین اثار تجارت بر بستر الکترونیک است که گاهی اجبارهایی مانند اپیدمی کرونا ما را به این سمت هدایت می‌کند.

نجفی منش خاطرنشان کرد: برای بسیاری سخت است که از این مرحله گذر کنند؛ اما باید کسب وکارها خود را با تجارت آنلاین و انجام امور بر بستر فناوری تطبیق دهند.

وی افزود: یشنهاد ما این است که نمایشگاه مجازی یک نمایشگاه داپمی باشد تا هر کس که نیازی را احساس می‌کند، بتواند به آن دسترسی داشته باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: باید مکانیزمی فراهم شود که نمایشگاه مجازی قابل دسترسی همیشگی باشد؛ به نحوی که امکان دسترسی نیز برای هرکس در هر مکانی فراهم باشد.

وی اظهار داشت: نمایشگاه مجازی انقلابی در صنعت نمایشگاهی است و لزومی ندارد که افراد منتظر بمانند تا چند روز در سال نمایشگاهی برگزار شود، به عبارتی با انجام نمایشگاه مجازی فعالان اقتصادی هر روز درحال برگزاری نمایشگاه هستند.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران خاطرنشان کرد: با برگزاری نمایشگاه مجازی، محدودیت‌های ناشی از تحریم نیز برطرف خواهد شد و شرکت‌ها به راحتی می‌توانند از آخرین اطلاعات و دستاوردهای تولیدی در کشور مطلع شده  و درخصوص برقراری روابط اقتصادی تصمیم گیری کنند، ضمن اینکه هزینه‌های سفر، تهیه بلیط، اخذ ویزا و سایر هزینه‌ها نیز از بین خواهد رفت.

نجفی منش بیان کرد: در مجموع برگزاری نمایشگاه مجازی برای فعالان اقتصادی مفید است و به جای آنکه در یک دوره زمانی محدود شاهد برگزاری نمایشگاه باشیم، می‌توان در یک مدت زمان طولانی‌تری دستاوردها را در معرض نمایش قرار داد.

وی اظهار داشت: به طور مثال با برگزاری نمایشگاه مجازی خودرو می‌توان دستاوردهای جدید و تکنولوژی های روز را به آن اضافه کرد و بازدیدکنندگان را در جریان آخرین وقایع قرار داد.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران اظهار داشت: می‌توان نیازمندی‌ها را نیز با برگزاری نمایشگاه مرتفع کرد و افرادی که مایل به کسب سهم از بازار هستند نیز می‌توانند تلاش خود را برای کسب سهم بیشتر از بازار انجام دهند. انجام امور بر اساس فضاهای فناورانه اکنون در بسیاری از لایه‌های زندگی و کسب وکارهای مردم نفوذ کرده است و باید خود را با آن وفق داد.

وی درباره راهکارهای تاب آوری بنگاه‌های اقتصادی تاکید کرد: بسته به نوع کسب و کار یا محصول می‌توان در مورد تاب آوری اقتصادی بنگاه‌ها برای گذر از بحران کرونا راهکار مناسب ارایه داد. به طور قطع، میزان زیان بخش‌های مختلف اقتصادی از کرونا یکسان نبوده است و مشاغلی نیز بوده‌اند که رونق بیشتری داشته اند.

کد خبر: ۶۷٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha