۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
آغاز عملیات اجرایی شهرک تخصصی سیر همدان از سال آینده
مدیر جهاد کشاورزی همدان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی شهرک تخصصی سیر همدان از سال آینده

همدان - قدیمی گرجائی، مدیر جهاد کشاورزی همدان از شروع عملیات اجرایی شهرک سیر همدان از سال آینده خبر داد و گفت: شهرک تخصصی سیر همدان با تکیه بر موضوع فرآوری در زمینی ۳۰ هکتاری ایجاد خواهد شد.

احمد قدیمی گرجائی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص برنامه ریزی ها برای سیر همدان مطرح کرد: سیر همدان از اهمیت ویژه ای در برنامه ریزی هایمان برخوردار است و بر همین اساس تصمیم برآن شد تا در قالب راه اندازی یک شهرک سیر موضوع فرآوری این محصول پیگیری شود.

وی از شروع عملیات اجرایی شهرک سیر همدان از سال آینده خبر داد و عنوان کرد: شهرک تخصصی سیر همدان با تکیه بر موضوع فرآوری در زمینی ۳۰ هکتاری ایجاد خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه هم اکنون این طرح در مرحله شناسایی زمین و وضعیت تخصیص آب است، مطرح کرد: در مسیر رفع موانع و اخذ استعلامات لازم این پروژه قرار داریم.

وی در پاسخ به اینکه یکی از مشکلات محصول سیر بوی آن و فاضلاب اسیدی است که از این محصول ایجاد می‌شود و به تاسیسات آب و فاضلاب صدمه وارد می‌کند، آیا در این زمینه به بحث های زیست محیطی این پروژه فکر شده است یا خیر؟ اظهار کرد: در این خصوص از اداره کل محیط زیست استان همدان استعلام خواهد شد و اگر مشکلی برای آب های زیرزمینی و یا خاک ایجاد شود، کوتاه می آییم و هر نظری که این اداره مطرح کند، مطابق با آن پیش خواهیم رفت.

قدیمی گرجائی باتاکید بر اینکه تعداد ۷۰ تا ۸۰ واحد فرآوری سیر در این شهرک مستقر شده و فعالیت خواهند داشت، اظهار کرد: سرمایه گذار شهرک سیر، فرآوری کنندگان سیر و تعاونی سیرکاران است.

کد خبر: ۶۷٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha