۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
ضربه جدی وزارت نیرو به صنایع| جواز تاسیس استخراج رمز ارزها ۱۱۰ هزار تومان است؟
رییس سازمان صمت استان تهران در گفتگو با بازار مطرح کرد

ضربه جدی وزارت نیرو به صنایع| جواز تاسیس استخراج رمز ارزها ۱۱۰ هزار تومان است؟

صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه مشکلات مربوط به شعاع ۱۲۰ کیلومتری مختص به استان تهران است گفت: قطعی های مکرر برق در سطح استان تهران به دلیل اینکه بدون اعلام قبلی انجام می شود ضرر و زیان بسیاری به واحدهای تولیدی و صنعتی استان تهران تحمیل می کند.

سجاد صفری؛ بازار: «یدالله صادقی» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که قطعی های مکرر برق در سطح استان تهران چه آسیب هایی را به صنایع وارد می کند و از وزارت نیرو چه در خواستی دارید؟ اظهار داشت: قطعی های مکرر برق در سطح استان تهران و به دلیل اینکه بدون اعلام قبلی، انجام می گیرد ضرر و زیان های بسیاری را به واحدهای تولیدی و صنعتی استان تهران، تحمیل می کند.

وی افزود: درخواست سازمان صمت استان تهران از وزارت نیرو این است که در وهله اول، سعی بر این داشته باشند که برق واحدهای تولیدی و صنعتی استان را قطع نکند؛ چون با قطعی برق صنایع، تهیه و تولید کالاهای مورد نیاز بازار با وقفه روبرو می شود و علاوه براین، قطعی های مکرر برق، منجر می شود که اشتغالزایی واحدهای تولیدی و صنعتی در معرض خطر، قرار بگیرد.

این مقام مسوول، تصریح کرد: بنابراین اگر وزارت نیرو مجبور است که برق صنایع را قطع کند حداقل انتظار، این است که این وزارتخانه، برنامه قطعی برق واحدهای تولیدی و صنعتی را از قبل اعلام کند چون با قطع برق، بدون اطلاع قبلی و بصورت ناگهانی، منجر خواهد شد که قطع و وصل برق به تجهیزات و ماشین آلات صنایع خسارات جبران ناپذیری را وارد کند.

صادقی تاکید کرد: وقتی که تجهیزات و ماشین آلات واحدهای تولیدی و صنعتی به دلیل نوسانات برق دچار خرابی، شود ممکن است که قطعات و مواد اولیه، برای تعمیر آن ها در دسترس نباشد و تعمیر آن ها زمانبر باشد و این به خطوط تولید آسیب می رساند.

وی اظهار داشت: حداقل، انتظار صنعتگران از وزارت نیرو این است که در وهله اول برق صنایع را قطع نکنند و اگر جزو قطعی چاره ای ندارند حداقل زمان قطعی های برق را از قبل اعلام کنند تا واحدهای تولیدی و صنعتی مراقبت های لازم را از تجهیزات و ماشین آلات را در دستور کار خود قرار بدهند.

اخذ مجوز تاسیس در زمینه استخراج رمز ارز حدود ۱۱۰ هزار تومان برای متقاضیان، هزینه دارد

افراد بصورت قانونی بیت کوین استخراج کنند
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پاسخ به این پرسش که دلیل قطعی های مکرر برق در استان تهران مربوط به استخراج رمز ارزها و بیت کوین است و شما به افرادی که تمایل دارند در زمینه استخراج این رمز ارزها فعالیت داشته باشند چه توصیه ای دارید؟ گفت: به افرادی که تمایل دارند در زمینه استخراج رمز ارز و بیت کوین فعالیت داشته باشند پیشنهاد می شود که به سایت بهین یاب وزارت صمت مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خود را برای دریافت مجوز استخراج رمز ارز را دریافت کنند.

صادقی اظهار داشت: وقتی افراد مدارک و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند سازمان صمت استان تهران به آن ها جواز تاسیس در حوزه استخراج رمز ارز را ارائه می دهد و آن ها می توانند به یکی از شهرک های صنعتی استان، مراجعه کنند و دستگاه های مربوط به استخراج رمز ارز را در آنجا مستقر کنند و بصورت قانونی فعالیت خود را شروع کنند.

وی تصریح کرد: اخذ مجوز تاسیس در زمینه استخراج رمز ارز حدود ۱۱۰ هزار تومان برای متقاضیان، هزینه دارد و افراد تصور این را نداشته باشند که پروسه اخذ مجوز تاسیس استخراج رمز ارز به هزینه های بالا نیاز دارد.

اقدامات نظارتی سازمان صمت استان تهران بر بازار، منوط به اولویت هایی است که مورد نظر این سازمان است

گشت زنی بازرسان سازمان صمت برای کنترل بازار
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پاسخ به این پرسش که این سازمان برای کنترل قیمت کالاها در بازار چه برنامه هایی را مد نظر قرار داده است؟ به بازار، گفت: سازمان صمت استان تهران از طریق بازرسان این سازمان و همچنین با همکاری بازرسان اتاق اصناف، بطور مرتب شرایط بازار را کنترل می کند و این بازرسان، بصورت مداوم در سطح بازار استان تهران به گشت زنی مشغول هستند و بازرسی های خود را به انجام می رسند.

صادقی اظهار داشت: بازرسان سازمان صمت و اتاق اصناف از کارخانه ها که مبادی تولید کالا هستند از واردکنندگان کالا به داخل کشور از عمده فروشان سطح استان و در نهایت از خرده فروشان که کالا را به دست مشتری می رسانند بازرسی های خود را بصورت روزانه، انجام می دهند و اگر شخصی مرتکب تخلف شود گزارش آن توسط بازرسان تهیه می شود و برای صدور حکم برای مقابله با متخلفان، این گزارش ها به سازمان تعزیرات حکومتی سراسر استان تهران ارسال می شود.

وی تصریح کرد: اقدامات نظارتی سازمان صمت استان تهران بر بازار، منوط به اولویت هایی است که مورد نظر این سازمان است و در حال حاضر، اولویت سازمان صمت، نظارت بر کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه است.

واحدهای تولیدی و صنعتی استان تهران با محدویت شعاع ۱۲۰ کیلومتر برای افزایش محصول، تولید محصول جدید، بازسازی و نوسازی و تغییراتی که واحدهای صنعتی قصد دارند در کارخانه خود ایجاد کنند روبرو هستند

نوسازی مشکل پیش روی واحدهای تولیدی تهران
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پاسخ به این پرسش که صنعت و تولید استان تهران با چه مشکلاتی روبرو است و دولت برای حل این مشکلات نیاز است که چه اقداماتی را انجام بدهد؟ گفت: صنعت و تولید استان تهران، همانند بقیه صنعت کشور با مشکل عدم نقدینگی، تخصیص ارز و تامین مواد اولیه، مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی، روبرو است‌ و این موارد از مشکلات عمده پیش روی صنایع استان تهران است.

صادقی اظهار داشت: علاوه بر این مشکلات، واحدهای تولیدی و صنعتی استان تهران با محدویت شعاع ۱۲۰ کیلومتر برای افزایش محصول، تولید محصول جدید، بازسازی و نوسازی و تغییراتی که واحدهای صنعتی قصد دارند در کارخانه خود ایجاد کنند تا بتوانند کالایی را با تکنولوژی جدید با مزیت رقابتی با بازار داخل و بازارهای خارجی تولید بکنند مواجه هستند.

وی افزود: تغییر در تولید و یا نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی مشکلاتی است که واحدهای تولیدی استان با آن روبرو هستند و سازمان محیط زیست با آن مخالفت می کند و اگر این مشکل پیش روی صنعت و تولید استان تهران، مرتفع شود واحدهای تولیدی و صنعتی استان تهران قادر خواهند بود که افراد بیشتری را به کار مشغول کنند و همچنین می توانند کالاهای با کیفیت بالا را تولید کنند.

وی در پایان، گفت: مشکلات مربوط به شعاع ۱۲۰ کیلومتری مختص به استان تهران است و صنایع در دیگر استان های کشور با این مشکل روبرو نیستند و علاوه بر این، مشکلات عمومی که دیگر صنایع کشور با آن روبرو هستند از مهمترین مشکلات پیش روی صنعت و تولید استان تهران است.

کد خبر: ۶۷٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha