۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
فرسودگی تجهیزات در واحدهای تولیدی| استخراج غیر قانونی بیت کوین در شهرک های صنعتی
سرپرست سازمان صمت لرستان در گفتگو با بازار مطرح کرد

فرسودگی تجهیزات در واحدهای تولیدی| استخراج غیر قانونی بیت کوین در شهرک های صنعتی

رازانی، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان، گفت: علاوه بر کمبود نقدینگی، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی و صنعتی از دیگر، مشکلاتی است که واحدهای تولیدی و صنعتی استان با آن مواجه هستند و همین موضوع، باعث شده که واحدهای تولیدی و صنعتی نتوانند خطوط تولید خود را بروزرسانی کنند.

سجاد صفری؛ بازار: «بختیار رازانی» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که در سطح شرکت شهرک های صنعتی استان لرستان چه تعداد شهرک صنعتی و نواحی صنعتی فعالیت دارند و میزان اشتغالزایی آن ها چند نفر است؟ اظهار داشت: در سطح شرکت شهرک های صنعتی استان لرستان، تعداد ۱۸ شهرک و نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی فعالیت دارند و در حال حاضر، امکان استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی جدید در شهرک ها، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی استان لرستان، وجود دارد.

وی تصریح کرد: در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان لرستان، حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با شرکت شهرک های صنعتی استان قرار دارند و ۶۷ درصد این تعداد از واحدهای تولیدی و صنعتی استان، فعال هستند و بقیه آن ها راکد هستند و از چرخه تولید خارج شده اند.

رازانی در ادامه، بیان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان لرستان با ظرفیت های مختلف به کار مشغول هستند و در این واحدها حدود ۶ هزار نفر بصورت مستقیم به کار مشغول هستند.

وی با اشاره به صادرات واحدهای تولیدی و صنعتی استان لرستان به خارج از کشور، گفت: در سال جاری، یکی از واحدهای تولیدی مستقر در سطح شهرک های صنعتی استان لرستان، به عنوان واحد نمونه صادراتی در سطح کشور، شناخته شد و کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی از کشورهای اروپایی مقصد صادراتی این واحد تولیدی بوده است.

مقرر شده که در سال ۹۹ تعداد ۲۵ واحد تولیدی و صنعتی راکد در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان لرستان به چرخه تولید بازگردانده شوند

احیای ۱۵ واحد تولیدی راکد در لرستان
سرپرست سازمان صمت استان لرستان در پاسخ به این پرسش که از ابتدای سال جاری، تاکنون، چند واحد تولیدی و صنعتی راکد در سطح استان به چرخه تولید بازگشته اند؟ گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی راکد در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان لرستان به چرخه تولید برگشته اند.

رازانی اظهار داشت: طبق برنامه های ریزی های صورت گرفته، مقرر شده که در سال ۹۹ تعداد ۲۵ واحد تولیدی و صنعتی راکد در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان لرستان به چرخه تولید بازگردانده شوند و تاکنون، احیای ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی، محقق شده و تا پایان سال، تعداد ۱۰ واحد تولیدی دیگر، نیز به چرخه تولید بازگردانده می شوند.

وی تصریح کرد: صنایع کوچک، بطور میانگین، زمینه اشتغال ۲۰ نفر را فراهم می کنند و تاکنون، تعداد ۱۵ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگردانده شده اند که زمینه اشتغالزایی ۳۰۰ نفر را فراهم کرده اند و با احیای ۲۵ واحد تولیدی راکد تا پایان سال جاری زمینه اشتغالزایی ۵۰۰ نفر فراهم می شود.

 استان لرستان از جمله استان های محروم کشور است و اگر نرخ سود تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی این استان، کاهش یابد زمینه ورود سرمایه گذاران جدید به بخش صنعت و تولید استان، فراهم می شود

کاهش راندمان واحدهای تولیدی با کمبود نقدینگی
سرپرست سازمان صمت استان لرستان در پاسخ به این پرسش که واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان لرستان با چه مشکلاتی روبرو هستند؟ گفت: کمبود نقدینگی، مهمترین مشکلی است که واحدهای تولیدی و صنعتی استان لرستان با آن روبرو هستند.

رازانی اظهار داشت: کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، موجب شده است که واحدهای تولیدی و صنعتی استان لرستان، نتوانند با تمام ظرفیت خود در عرصه تولید فعالیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: علاوه بر کمبود نقدینگی، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی و صنعتی از دیگر، مشکلاتی است که واحدهای تولیدی و صنعتی استان با آن مواجه هستند و همین موضوع، باعث شده است که واحدهای تولیدی و صنعتی نتوانند خطوط تولید خود را بروزرسانی کنند.

رازانی در ادامه، بیان کرد: نبود بازار فروش محصولات تولیدی از دیگر مشکلاتی است که واحدهای تولیدی و صنعتی استان لرستان با آن روبرو هستند.

وی افزود: اختلاف شرکا و تملک بانک ها منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی استان لرستان شده اند و این موارد از مهمترین مشکلاتی است که واحدهای تولیدی و صنعتی استان لرستان با آن دست به گریبان هستند.

مدیرعامل سابق شرکت شهرک های صنعتی استان لرستان با اشاره به نحوه حمایت دولت از واحدهای تولیدی و صنعتی، تاکید کرد: نیاز است که دولت، نرخ سود تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و صنعتی در استان های محروم کشور را نسبت به استان های توسعه یافته، کاهش بدهد و این موضوع، باعث رغبت پذیری سرمایه گذاران برای ورود به عرصه تولید می شود.

رازانی اظهار داشت: استان لرستان از جمله استان های محروم کشور است و اگر نرخ سود تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی این استان، کاهش یابد زمینه ورود سرمایه گذاران جدید به بخش صنعت و تولید استان، فراهم می شود که این موضوع باعث اشتغالزایی جوانان می شود.

استخراج غیرقانونی بیت کوین در لرستان
سرپرست سازمان صمت استان لرستان در پاسخ به این پرسش که آیا در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان لرستان، افرادی هستند که در زمینه استخراج رمز ارز و بیت کوین، فعالیت داشته باشند؟ گفت: در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان لرستان، تاکنون، افراد در خصوص اخذ مجوز فعالیت در زمینه استخراج رمز ارز و بیت کوین مراجعه نکرده اند و می توان گفت که بصورت رسمی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان، افراد در زمینه استخراج رمز ارز و بیت کوین فعالیت ندارند.

رازانی اظهار داشت: دو مورد بصورت غیر رسمی و غیر قانونی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان لرستان در زمینه استخراج رمز ارز و بیت کوین فعالیت داشتند که با همکاری دستگاه های امنیتی و سیستم های نظارتی، شناسایی و با آن ها برخورد شد.

کد خبر: ۶۷٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha