۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۳
گران فروشی شرکت‌های بزرگ تولید کننده کارت گرافیک‌

گران فروشی شرکت‌های بزرگ تولید کننده کارت گرافیک‌

در هفته‌های گذشته زمزمه‌هایی به گوش می‌رسید که شرکت‌های تولید کننده احتمالاً قیمت‌ محصولاتشان را افزایش خواهند داد؛ همین اتفاق نیز افتاد و شرکت ایسوس در ابتدا و دو شرکت ZOTAC و EVGA تصمیم گرفته‌اند تا از این پس کارت گرافیک‌های خود را با قیمت بالاتری روانه بازار کنند.

مژده باقری؛ بازار: همانطور که در جریان هستید دو شرکت بزرگ تولیدکنندۀ کارت گرافیک در جهان یعنی AMD و Nvidia در روزهای اخیر به طور رسمی اعلام کردند با کمبود موجودی لازم برای تأمین نیاز بازار مواجه هستند؛ اگر به فروشگاه‌های آنلاین یا مراکز فروش قطعات کامپیوتری سر بزنید احتمال اینکه دست شما به یکی از کارت گرافیک‌های جدید سری Nvidia GeForce RTX ۳۰ و AMD Radeon RX ۶۰۰۰ برسد تقریباً صفر است. دلایل بسیاری سبب ایجاد چنین شرایطی شده‌اند؛ به عنوان مهم‌ترین این دلایل از جنگ تجاری دو کشور چین و آمریکا یاد می‌شود، تعرفه‌های جدیدی که برای واردات کالا از چین به آمریکا اعلام شده علاوه بر کاهش میزان واردات، باعث افزایش قیمت محصولات موجود در بازار فعلی نیز شده است.

ایسوس راه را برای سایر شرکت‌ها هموار کرد!
در هفته‌های گذشته زمزمه‌هایی به گوش می‌رسید که شرکت‌های تولید کننده احتمالاً قیمت‌ محصولاتشان را افزایش خواهند داد؛ همین اتفاق نیز افتاد و شرکت ایسوس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کارت گرافیک در جهان، بیانیه‌ای را مبنی بر افزایش قیمت کارت گرافیک‌ و مادربردهای خود به همراه دلیل این تصمیم منتشر کرد. اکنون دو شرکت ZOTAC و EVGA هم پس از شرکت ایسوس تصمیم گرفته‌اند تا از این پس کارت گرافیک‌های خود را با قیمت بالاتری روانۀ بازار کنند. به نظر می‌رسد که شرکت ایسوس راه را برای سایر شرکت‌هایی که در انتظار فرصت مناسب برای افزایش قیمت بودند، هموار کرده است.

شرکت EVGA نیز کارت گرافیک‌های خود را گران کرد
شرکت ‌ EVGA راه شرکت ایسوس را ادامه می‌دهد و رسماً اعلام کرد که کارت گرافیک‌های جدید سری RTX ۳۰ را با ۴ تا ۲۳ درصد قیمت بالاتر روانۀ بازار خواهد کرد که به طور میانگین می‌توان گفت این محصولات با ۷۰ تا ۳۵۰ دلار قیمت گران‌تر در دسترس مشتریان خواهند بود. در لیست قیمت جدیدی که این شرکت منتشر کرده‌ نام ۳۰ کارت گرافیک به چشم می‌خورد که در مجموع می‌توان گفت قیمت میانگین کارت گرافیک‌های این شرکت به میزان ۱۰ درصد جهش داشته است. در ادامه می‌توانید متن کامل بیانیۀ شرکت EVGA را مطالعه کنید.

متن کامل بیانیۀ شرکت EVGA
«به دلیل شرایط فعلی که در بازار پیش آمده، شرکت EVGA تصمیم دارد تا کارت گرافیک‌های سری RTX ۳۰ را با قیمت بالاتری به بازار عرضه کند. این افزایش قیمت کاملاً لازم و ضروری بود و دلایل بسیار زیادی هستند که سبب ایجاد این شرایط شده‌اند. قیمت‌های جدید از ۱۱ ژانویۀ ۲۰۲۱ اعمال می‌شوند. شرکت EVGA همواره در تلاش بوده تا هزینۀ تولید و قیمت نهایی را برای مصرف کنندگان کاهش دهد و قیمت‌های فعلی نیز حداقل افزایش قیمت ممکن را داشته‌اند. کاربران فعلی سایت evga.com در صورتی که سفارش خریدشان را تا قبل از تاریخ ۱۶ آوریل سال جاری ثبت کنند و خریدشان پردازش شود، همان قیمت سابق برای آن‌ها محاسبه خواهد شد.»

شرکت EVGA طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد و همیشه محصولات متنوعی را در اختیار کاربران قرار داده است. همانطور که در متن بیانیه خواندیم، افزایش قیمت محصولات EVGA زیاد نیست. کارت گرافیک‌های میان ردۀ این شرکت به میزان ۷۰ دلار و مدل‌های بالارده نیز تا حداکثر ۱۰۰ دلار افزایش قیمت داشته‌اند. لیست قیمت جدید کارت گرافیک‌های شرکت EVGA را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

لیست قیمت جدید کارت گرافیک های EVGA

شرکت ZOTAC در خفا کار خود را انجام می‌دهد
اما شرکت ZOTAC ترجیح داده کاملاً بی‌سر و صدا عمل کند و این سومین بار است که این شرکت قیمت محصولاتش را بدون اطلاع رسانی و انتشار بیانیه‌ای افزایش می‌دهد. شرکت ZOTAC شرکتی است که در مقایسه با سایر رقبا قیمت مقرون به صرفه‌تری برای محصولات خود ارائه می‌کند. اما این شرکت نیز پس از ایسوس و EVGA برای بار سوم قیمت کارت گرافیک‌های خود را افزایش داده است. در ادامه می‌توانید قیمت کارت گرافیک‌های سری RTX ۳۰ شرکت ZOTAC را از زمان قیمت اولیه تاکنون مشاهده کنید.

جدول تغییرات لیست قیمت کارت گرافیک های زوتاک

لیست قیمت کارت گرافیک‌های RTX ۳۰ شرکت ZOTAC

• کارت گرافیک ZOTAC RTX ۳۰۶۰ Ti

o قیمت اولیه: ۴۴۰ دلار

o قیمت ثانویه: ۵۰۰ دلار

o قیمت جدید: ۵۳۰ دلار

• کارت گرافیک ZOTAC RTX ۳۰۷۰

o قیمت اولیه: ۵۴۰ دلار

o قیمت ثانویه: ۶۰۰ دلار

o قیمت جدید: ۶۴۰ دلار

• کارت گرافیک ZOTAC RTX ۳۰۸۰

o قیمت اولیه: ۷۵۰ دلار

o قیمت ثانویه: ۷۸۰ دلار

o قیمت جدید: ۸۴۰ دلار

• کارت گرافیک ZOTAC RTX ۳۰۹۰

o قیمت اولیه: ۱۵۵۰ دلار

o قیمت ثانویه: ۱۵۸۰ دلار

o قیمت جدید: ۱۹۰۰ دلار

کد خبر: ۶۷٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ali IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      6 0
      تولید کننده 100 دلار گرون کرد اینجا بخاطر همون 100 دلار 700 دلار رفته روش =))
      • امیر IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
        3 0
        الکی میگن دشمن ما امریکاست . دشمن واقعی ما دقیقا کنار ماست، توی ماست :)