۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
کاهش تولید ناخالص داخلی انگلیس
در ماه نوامبر رخ داد

کاهش تولید ناخالص داخلی انگلیس

تولید ناخالص داخلی در ماه نوامبر به طور چشمگیری، کاهش یافت.

به گزارش بازار، سازمان آمار و پژوهش‌های اقتصادی – مالی انگلیس روز جمعه با انتشار گزارشی اعلام کرد تولید ناخالص داخلی در ماه نوامبر سال گذشته در مقیاس سالانه، یعنی نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته، ۲.۶ درصد کاهش داشته است.
 
در این گزارش آمده است اعمال محدودیت‌های قرنطینه‌ای برای مهار بیماری همه گیر ناشی از ابتلا به ویروس کووید-۱۹؛ نقش مهمی در کاهش رشد اقتصادی انگلیس در این ماه داشته است.
 
کارشناسان مسائل مالی و اقتصادی که این خبرگزاری نظر آن‌ها را در این باره جویا شده بود پیش بینی کرده بودند که رقم این شاخص در این مقطع زمانی از سال ۵.۷ درصد کاهش خواهد یافت. این نخستین کاهش تولید ناخالص داخلی در اقتصاد انگلیس بعد از ماه آوریل، است.
 
بانک مرکزی انگلیس نیز در گزارشی اعلام کرده است که تولید ناخالص داخلی این کشور در فاصله ماه‌های اکتبر تا ‌دسامبر (سه ماهه چهارم) سال ۲۰۲۰ بیش از یک درصد در مقیاس سالیانه کاهش خواهد داشت.
 
بر اساس این گزارش اعمال دوباره محدودیت‌های قرنطینه‌ای برای مهار بیماری همه گیر ناشی از ابتلا به ویروس کووید-۱۹؛ در ماه ژانویه در پی پیدا شدن سویه جدید و مسری‌تر ویروس کرونا، در انگلیس سایه تهدید رکود مضاعف را مطرح کرده است.

کد خبر: ۶۷٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha