۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
پایان زیرسازی راه آهن اردبیل تا پایان سال‌جاری
استاندار اردبیل خبر داد؛

پایان زیرسازی راه آهن اردبیل تا پایان سال‌جاری

اردبیل- بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: تا پایان سالجاری عملیات زیرسازی خط ریلی اردبیل – میانه به پایان رسیده و این پروژه مراحل نهایی خود را سپری خواهد کرد.

اکبر بهنام جو در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تاکنون از ۱۰۰ کیلومتر هدف گذاری امسال برای ریل گذاری، بیش از ۴۱ کیلومتر عملیات ریل گذاری راه آهن اردبیل – میانه انجام شده و تا پایان امسال تلاش می کنیم تا ۱۰۰ درصد تعهدات خودمان را در این حوزه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در سالجاری بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن اردبیل – میانه سرمایه گذاری می شود، گفت: ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار تاکنون برای این پروژه تزریق شده و مابقی منابع مصوب نیز تا پایان امسال تزریق خواهد شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تا پایان امسال صد درصد زیرسازی عملیات راه آهن اردبیل – میانه به سرانجام می رسد، تصریح کرد: تصمیم گرفتیم تا در سال آینده نیز کل عملیات روسازی را به انجام رسانده و شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه زیربنایی در استان باشیم.

بهنام جو به ثمرات و نتایج اجرای این طرح ریلی و اتصال به شبکه راه آهن کشور اشاره کرد و افزود: ادامه اجرای این پروژه تا مناطق شمالی و تصال به جمهوری آذربایجان در دستور کار است که مطالعات جامع در این زمینه شروع شده و تا پایان امسال تکمیل مطالعات عملیات اجرایی فاز جدید راه آهن اردبیل به سمت پارس آباد شروع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داده تا بدون محدودیت اعتبار مورد نیاز راه آهن اردبیل – میانه را تأمین کند که انتظار می رود با وعده ای که به مردم داده ایم سال پایانی راه آهن را طی کرده و شاهد تکمیل و راه اندازی این پروژه عظیم ملی باشیم.

استاندار اردبیل در مورد آخرین وضعیت احداث و تکمیل تونل ها و پل ها نیز اضافه کرد: تنها یک هزار متر عملیات اجرایی تونل باقی مانده که پیمانکاران در قطعات مختلف نسبت به اجرایی شدن کامل آن تلاش می کنند.

بهنام جو ادامه داد: ۷۰ درصد پل های مسیر صعب العبور راه آهن اردبیل – میانه نیز پیشرفت فیزیکی دارد و بزرگترین پل ریلی کشور نیز در این مسیر احداث شده و آماده بهره برداری است.

رئیس شورای اداری اردبیل بیان کرد: تلاش می کنیم تا با همت جمعی در استان و کمک نمایندگان استان در بودجه سال آینده تأمین اعتبار کامل در نظر گرفته شده و مطالبات پیمانکاران را نیز به موقع پرداخت کنیم.

وی از مشارکت بانک ملی در اجرای این پروژه قدردانی کرد و گفت: بانک ملی ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار در سالجاری به این پروژه تزریق کرده و راه آهن اردبیل – میانه تنها پروژه عمرانی است که بدون محدودیت اعتبارات دولتی در حال اجرا می‌باشد.

کد خبر: ۶۷٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • همت IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 0
      بسه تعالی ما از استاندار وقت نهایت تشکر را در تلاش بی وقفه در به ثمر نشستن این پروژه را داریم
    • اردبیلی DE ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 0
      تویکسال فقط40کیلومترریل گذاری شده مطوئناتاپایان سال یکصدکیلومترریل گذاری پیش بینی شده محقق نخواهدشد