۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
تشکیل پرونده برای وزیر سابق راه و شهرسازی
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خبر داد

تشکیل پرونده برای وزیر سابق راه و شهرسازی

پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از تشکیل پرونده ترک فعل در عرصه مسکن برای عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر درباره پرونده‌های در حال بررسی در این کمیسیون در خصوص ترک فعل مسئولان و نهادها گفت: در این خصوص پرونده‌های متعددی داریم، اما چون برخی پرونده‌ها طبقه بندی شده است نمی‌توانیم آن را رسانه‌ای کنیم، اما در دستور کار جدی ما قرار دارد.

وی افزود: پرونده تخلف در موضوع نهاده‌های دامی از پرونده‌هایی بود که با همکاری ما و دستگاه‌های امنیتی و نظارتی سبب شد که توانستیم وضع نابسامان این حوزه را تعدیل کنیم.

حجت الاسلام پژمانفر، عرصه‌های بورس، فولاد، بورسیه ها، نهاده‌های دامی و مسائل مختلف اقتصادی را بخشی از پرونده‌های ترک فعل مدیران برشمرد که در اولویت بررسی‌های کمیسیون اصل ۹۰ قرار دارد.

وی موضوع سامانه‌ها را از مشکلات جدی دانست و گفت: به علت آن که در عرصه‌های مختلف، اطلاعات کافی نداریم هیچ گاه نمی‌توانیم به طور جدی برنامه ریزی کنیم به همین علت در پی ایجاد سامانه‌هایی هستیم که در این خصوص تعیین تکلیف شود.

حجت الاسلام پژمانفر دو سامانه املاک و اسکان و نیز گمرک را نمونه‌هایی از سامانه‌های ضروری برشمرد و افزود: اگر بتوانیم سامانه گمرک را به طور جدی فعال کنیم بسیاری از مفاسد که به عنوان قاچاق شکل می‌گیرد قابل رفع است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: ساماندهی این سامانه‌ها را در اولویت قرار دادیم تا بتوانیم کشور را از وضعی که برخی مدیران، وظایفشان را انجام نمی‌دهند و کوتاهی می‌کنند خارج کنیم و با شفاف سازی، قوانین اجرا شود.

وی افزود: گاهی نیز با ایجاد شفافیت در این زمینه، مدیران ملتزم به قانون از مدیران ترک فعل کننده، تفکیک می‌شوند و از سوءاستفاده‌ها جلوگیری می‌کنیم.

حجت الاسلام پژمانفر همچنین با اشاره به تخلفات و ترک فعل‌ها در عرصه ساخت و ساز و مسکن گفت: ترک فعل‌های فراوانی در این عرصه داریم و از کسانی که در همین دولت، تکالیف قانونی داشتند و انجام وظیفه نکردند شکایاتی ثبت شده است.

وی افزود: در این خصوص، پرونده‌ای برای وزیر سابق راه و شهرسازی تشکیل شده است که جزئیاتش در آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

حجت الاسلام پژمانفر همچنین با اشاره به جلسه مشترک اخیر با آقای همتی در خصوص رفع موانع اجرای قانون چک و التزام بانک مرکزی به تصمیمات این جلسه تاکید کرد: ما به عنوان دستگاه نظارتی از ابزارهای در اختیارمان در خصوص اجرای قانون چک حتماً استفاده می‌کنیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: این وظیفه ماست که به موازات وضع قوانین از آن پاسداری کنیم تا اجرا شود.

وی گفت: امروز مکاتباتی کردیم که براساس آن گزارش‌هایی در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود و ممکن است در خصوص تخلفات انجام شده؛ از طریق دستگاه قضایی برای متخلفان اعلام جرم شود؛ این از وظایف ما است و از انجام آن کوتاهی نخواهیم کرد.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به تأخیر در اجرای قانون چک افزود: این واقعیت که فضای عمومی جامعه را برای اجرای قانون چک مهیا نکردند مسأله‌ای بود که رئیس کل بانک مرکزی پذیرفت.

وی تصریح کرد: اگر در مدت دو سال، ذهن مردم را آماده می‌کردند که قانون چک اصلاح شده و آماده اجراست، مشکلات اقتصادی مردم رفع می‌شد و کار به اینجا نمی‌رسید که در دقیقه ۹۰ اعلام کنند که به علت مشکلات ناشی از همه گیری کرونا اجرایش را به تأخیر انداختند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: به همین علت ما نیز به رئیس کل بانک مرکزی اعلام کردیم که مهلت، پایان یافته است و فرصت‌ِ داده شده از جانب ستاد ملی مقابله با کرونا؛ وجه قانونی ندارد.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی باید در اسرع وقت این کوتاهی را جبران و قانون چک را اجرا کند.

کد خبر: ۶۷٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha