۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
سود تولید پایین تر از سود تسهیلات بانکی است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

سود تولید پایین تر از سود تسهیلات بانکی است

قزوین- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز تولیدکنندگان ما با بانک ها دچار مشکل شده اند به این دلیل است که سود تولید در کشور ما از سود تسهیلاتی که با عناوین مختلف به تولیدکنندگان تخصیص می یابد، پایین تر است.

به گزارش خبرنگار بازار، لطف الله سیاهکلی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین که با حضور هدایت الله جمالی‌پور استاندار قزوین و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در شرایطی که تولید کنندگان با انواع مشکلات در حوزه تولید از کمبود مواد اولیه تا مشکلات ناشی از تحریم رو به رو هستند، بانک ها باید در نقش حامی تولید و اشتغال وارد شوند، این در حالی است که امروز شاهد مشکلات بین تولید کنندگان و بانک ها هستیم.

وی بیان کرد: قطعا تولید کننده ای که از تسهیلاتی با بهره بالا استفاده میکند در بازپرداخت این تسهیلات دچار مشکل می شود، چرا که بر اساس میانگین ها امروز تسهیلاتی با سود ۲۵ درصد به واحدهای تولیدی اعطا می شود این در حالی است که سود تولید در ایران از این میزان پایین تر است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کارشناسان این حوزه علت این مشکلات زیادی که امروز بین تولیدکنندگان و بانک ها در کشور ایجاد شده است را عملکرد غیر تخصصی بانک ها میدانند چرا که بانک های کشور پا را فراتر از فعالیت های تخصصی خود نهاده اند که خود این موضوع مشکل آفرین است.

سیاهکلی گفت: وقتی بانک فراتر از اهداف تشکیلاتی و فعالیت های تخصصی خود عمل می کند مشتریان با بانک هایی طرف هستند که تمایل دارند تا در همه بخش ها حضور داشته باشند و نهایتا مشتریان بیشترین آسیب را متحمل می شوند.

کنسولگری افتخاری قزاقستان در قزوین راه اندازی می شود
مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین نیز در ادامه این جلسه با اشاره به هماهنگی های انجام شده برای ایجاد کنسولگری افتخاری قزاقستان در قزوین اظهار داشت: با هدف تقویت مبادلات اقتصادی و تجاری بین فعالان اقتصادی دو کشور کنسولگری افتخاری قزاقستان در قزوین راه اندازی می شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر فرآیند راه اندازی کنسولگری قزاقستان منتظر تایید نهایی وزارت امور خارجه است و مقرر شده تا تبادلات تجاری و همکاری های مشترک اقتصادی بین فعالین دو کشور از طریق این کنسولگری تسهیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین عنوان کرد: بازارهای ۱۸۰ میلیونی اوراسیا میتواند در پی این همکاری های تجاری به روی ایران بازگشایی شود و تولیدات استا قزوین در همه بخش های صنعتی و کشاورزی به این بازارها صادر گردد.

بخشنده افزود: هماهنگی های راه اندازی این کنسولگری نیازمند همراهی مدیران استانی است و امیدواریم به زودی بتوانیم شاهد راه اندازی این کنسولگری باشیم.

کد خبر: ۶۷٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha