۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
ضرورت توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری ایران با ارمنستان
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان تاکید کرد؛

ضرورت توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری ایران با ارمنستان

تبریز- سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان بر ضرورت توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری ایران با ارمنستان تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری آذربایجان شرقی، عباس بدخشان ظهوری در جلسه ای با حضور استاندار آذربایجان شرقی در تبریز، شرط ورود به بازار کشورهای همسایه را رفتار حرفه‌ای و رقابتی دانست و گفت: اگر بخواهیم عدد حجم مبادلات ۴۰۰ میلیون دلاری بین ایران و ارمنستان را به دو برابر برسانیم باید سازو کارهای لازم را در مبادی پولی و بانکی ایجاد کنیم.

بدخشان ظهوری با اشاره به پیوندهای عمیق و تاریخی ایران و ارمنستان و همزیستی مسالمت‌آمیز ارامنه در شهرهای مختلف کشورمان، گفت: ارامنه در تمام نقاط ایران هموطنان ما هستند و این جزو افتخارات ماست که به اقلیت‎ها احترام می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت میزبانی برای گفت‌وگوهای فرهنگی، معرفتی و دینی است، افزود: با توجه به سوابقی که ارمنستان دارد با این کشور نیز می توانیم ارتباطات موثری برقرار کنیم.

سفیر ایران در ارمنستان اعلام کرد: برقراری ارتباط سازنده و ارتقای روابط با تمام همسایگان از سیاست‌های اصولی دولت جمهوری اسلامی ایران است و با توجه به اینکه ارمنستان مسیر دسترسی ایران به اتحادیه اوراسیاست بنابراین توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با این کشور اهمیت زیادی دارد.

کد خبر: ۶۷٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha