۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
 مازندران ۴۰ شاخصه برای ایجاد منطقه آزاد دارد
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی مازندران:

مازندران ۴۰ شاخصه برای ایجاد منطقه آزاد دارد

بابلسر- موسوی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی مازندران با بیان اینکه این استان ۴۰ شاخصه برای ایجاد منطقه آزاد دارد، گفت: متتاسفانه این طرح ابتر مانده است.

سید رمضان موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره منطقه آزاد مازندران با اظهار اینکه از نظر کارشناسی و فنی، فقط یک نقطه و در شرق استان نباید منطقه آزاد محسوب شود، افزود: کل مناطق مازندران باید به عنوان منطقه آزاد محسوب شود.

وی اظهار نظر درباره اهمیت منطقه آزاد گفت: در جهان بیش از چهار هزار منطقه آزاد وجود دارد و تبدیل چین به عنوان قطب برتر اقتصادی به دلیل وجود منطقه آزاد بوده است.

وی با عنوان اینکه نسخه منطقه آزاد نسخه اساسی برای جهش تولید و اقتصادی است، افزود: وجود منطقه آزاد در کشور و جهان آزمون و امتحان خود را پس داده است و به عنوان نمونه سرمایه گذاری در امارات ناشی از وجود منطقه آزاد بوده است.

موسوی با تاکید براینکه هرچه زودتر به سمت منطقه آزاد پیش برویم، گفت: مازندران منطقه استراتژیک در کشور است و باید هرچه زودتر به منطقه آزاد مجهز و مسلح شود.

این استاد دانشگاه با عنوان اینکه مازندران بهشت جهانی و ایران به شمار می رود، تصریح کرد: باید با ایجاد منطقه آزاد به سمت توسعه استان پیش رویم و پیوست فرهنگی، اجتماعی و تخصصی در کنار منطقه آزاد لازم است.

وی گفت: مازندران امکانات بسیار زیادی دارد و بهره گیری از این ظرفیت ها و رفتن به سمت صادرات نیاز است که برای منطقه آزاد استان برنامه ریزی کنیم.

موسوی با اشاره به اینکه غنی ترین دیرینه های سنگی و معدنی در ایران و کشور وجود دارد، خواستار برنامه ریزی برای حل مشکلات فراروی شد.

این استاد کشاورزی دانشگاه با عنوان اینکه تمامی ۴۰ شاخص برای ایجاد منطقه آزاد در استان مازندران وجود دارد، گفت: متاسفانه به دلایل مختلف، منطقه آزاد ابتر مانده است.

کد خبر: ۶۷٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha