۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
بلاک چین به وب ۳ قدرت می بخشد| اختصاص ۳۰ درصد بودجه آی تی به پلتفرمهای بدون کد
برای سال ۲۰۲۱ پیش بینی میشود

بلاک چین به وب ۳ قدرت می بخشد| اختصاص ۳۰ درصد بودجه آی تی به پلتفرمهای بدون کد

با وجود رشد فناوریهای نوین همچون هوش مصنوعی و بلاک چین، اما به نظر می رسد شرکتها به دنبال فناوریها با پیچیدگی کمتر و در عین حال با سرعت بیشتر برای کسب و کار خود باشند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «اَپ دولوپر مگزین» در گزارشی به بهره بردن شرکتها از فناوریها با پیچیدگی کمتر در سال ۲۰۲۱ پرداخته است:

مانجوشا مادابوشی، مدیر ارشد فنی و مدیر عامل، نیتین شیمپی از Talentica (شرکت هندی پیشرو در تولید محصولات نرم افزاری)   پیش بینی می کنند که در سال ۲۰۲۱ پذیرش  میکرو سرویسها) میکروسرویس‌ روشی به منظور تقسیم ‌بندی کردن یک اپلیکیشن (نرم‌افزار) به بخش‌ها یا سرویس‌های کوچک، سبک، مستقل از یکدیگر و قابل ‌مدیریت است) کاهش می یابد. همچنین پلتفرمهای  کم کد  (پلتفرم‌ هایی که می ‌توانند به‌ سرعت، اپلیکیشن یک کسب ‌وکار را تقریباً بدون نیاز به کد نویسی دستی و با کمترین سرمایه‌ گذاری اولیه، آموزش و پیاده ‌سازی، راه‌ اندازی کنند) ۳۰ درصد از بودجه های IT را مصرف می کنند، از طرفی افزایش رویکردهای مبتنی بر هوش مصنوعی  و  بلاک چین به ایجاد  web۳ (وب ۳ یا همان اینترنت غیرمتمرکزمی تواند راهی برای کنترل بهتر اطلاعات افراد و حفظ حریم خصوصی آنها باشد) منجر و الگوریتم های  یادگیری ماشین و تکنیک های کنترل پیشبین مبتنی بر مدل (MPC)به یک  جریان تجاری  تبدیل میشود.

در سال آینده، شرکت ها رویکردهای خود را برای توسعه فناوری و محصولات اصلاح می کنند. فناوری هوش مصنوعی، میکرو سرویسها  و Low Code – پلتفرمهای بدون کد افزایش می یابد و شرکت ها اقداماتی را برای کاهش پیچیدگی و افزایش کارایی انجام می دهند.

در صورتی که مدیریت محدودیت های سه گانه زمان، هزینه و کیفیت یک شرط لازم باشد، میکروسرویس ها شاهد کاهش پذیرش خواهند بود. چراکه به عنوان یک الگوی معماری، بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرد. این مساله  پیچیدگی های غیر ضروری را به همراه دارد و فقط در صورت مهارت در کسب و کار می تواند در مثلث مدیریت پروژه  و برای تیم های بزرگ فناوری تصویب  و پذیرش شود.

اختصاص ۳۰ درصد  بودجه آی تی به  پلتفرم های بدون کد
بنگاه ها و کارآفرینان بدون سرمایه گذاری در یک تیم توسعه دهنده، به پلتفرم های بدون کد ( Low Code / No-Code ) برای پیاده سازی های پیچیده کوچک و متوسط روی می آورند. این روش به شرکت ها این آزادی را می دهد که موارد جدید را امتحان کنند، به صورت خودکار انجام دهند و جریان کار را ایجاد کنند -  درحالی که همه اینها بدون هیچ دانش کد گذاری انجام می گیرد. اگرچه برنامه های ساخته شده توسط این ابزارها چشمگیرترین تجربه کاربری را ندارند، اما تأثیر بسزایی در هزینه IT دارند و می توانند ۳۰-۴۰ درصد بودجه IT را طی چند سال آینده به خود اختصاص دهند.

استارت آپ ها رویکرد «Lean AI» را اتخاذ می کنند
در سال ۲۰۲۱ و بعد از آن، با شروع روش های آماری سنتی برای حل مسئله، و با استفاده از شبکه های عصبی عمیق، یادگیری ماشین و شبکه های عصبی عمیق، استارت آپ های بیشتری را خواهیم دید که رویکرد "Lean AI" (مجموعه ای از مدل های ذهنی است که به تیم ها کمک می کند تا در هنگام پیاده سازی هوش مصنوعی در سازمان خود به راحتی کار کنند تا ارزش تجاری را سریعتر ارائه دهند. این فقط در مورد همسان سازی انتظارات بین ما و مشتریان نیست. این در مورد همسو سازی انتظارات در بین تیم های مختلف مشتری ما نیز هست: IT ، عملیات واجرا، مهندسی، تجارت و غیره است) را دنبال می کنند.

بلاک چین عامل قدرت بخشی وب ۳
فناوری بلاک چین  در سال ۲۰۲۱ و بعد از آن نقش اصلی را در وب به صورت غیر تمرکز خواهد داشت. ما با اطمینان از یک وب ایمن بسیار متصل و غیرمتمرکز، شاهد  تاثیربلاک چین در قدرت بخشی وب ۳.۰ و وب معنایی (توسط کنسرسیوم جهانی وب W۳C ارائه و رهبری می شود. در وب مفهومی، صاحبان وب‌ سایت‌ها تشویق به گنجاندن محتوای معنایی در صفحات وب خودشان می‌شوند تا کاربردی ‌تر و ساختار پذیرتر به اشتراک گذاشته شوند) خواهیم بود.

همچنین پیش بینی میشود تکنیک های محاسبات چند جانبه (MPC) و الگوریتم های یادگیری ماشین ML بر روی داده های رمزگذاری شده از تحقیقات دانشگاهی به برنامه های اصلی تجارت در سال ۲۰۲۱ منتقل شوند. با افزایش مقررات مربوط به حفظ حریم خصوصی، این روش ها افراد بیشتری را در مورد توانایی ارائه بینش مفید با حفظ حریم خصوصی داده های قابل قبول متقاعد می کند.

کد خبر: ۶۷٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha